به گزارش افکارخبر، مجله آمریکایی "نشنال اینترست" (The National Interest)، اعزام جنگنده های سوـ 25 زرهی به سوریه را در راس فهرست راهکارهای پیشنهادی خود برای موفقیت تلاشهای روسیه به ارتش سوریه قرار داده است؛ در این مجله آمده است که استفاده از این جنگنده اوضاع را به صورت سریع و ریشه ای در جبهه های جنگ تغییر خواهد داد. این جنگنده همتای روسی جنگنده "أ-10" آمریکایی برای تخریب تجهیزات دشمن به شمار می آید و نیز می تواند مقادیر عظیمی مهمات منتقل کند، اما این جنگنده هدفی نسبتاً آسان برای برخی ضدهوایی های کوچک به شمار می آید. به عقیده نویسنده این مقاله، روسیه بر ارائه پشتیبانی های گسترده از نیروهای ارتش سوریه با استفاده از جنگنده های خود تمرکز دارد.

2- استقرار سامانه دفاعی "اس ـ 400" در سوریه، در رتبه دوم فهرست پیشنهادی مجله نشنال اینترست قرار دارد؛ نویسنده مقاله تاکید دارد که اهمیت سیاسی استقرار این سامانه در سوریه از این لحاظ است که غرب را از ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه برای آغاز حملات برای سرنگونی بشار اسد منع خواهد کرد. غرب ممکن است در تخریب سامانه های روس موفق شود، اما در این صورت متحمل خسارتهای سنگینی خواهد شد و به احتمال قوی چنین اتفاقی روی نخواهد افتاد، زیرا چنین حمله مستقیمی به سامانه دفاع موشکی روسیه به معنای افزایش خطر مقابله میان روسیه و غرب است. به نوشته این مجله، استقرار سامانه اس 400 سبب می شود که مسکو "حق وتو"ی تمام تحرکات غربی علیه اسد را به دست آورد.

3- افزایش تلاشهای دیپلماتیک روسیه در جایگاه سوم فهرست راهکارهای پیشنهادی مجله آمریکایی قرار دارد. در این مقاله آمده است که روسیه همچنان می تواند توافقاتی با بازیگران با نفوذی در بحران سوریه خواه از بین کشورهای منطقه و یا برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برقرار کند که خواهان سرمایه گذاری مبالغ هنگفت برای حل و فصل بحران سوریه نیستند، و علاوه بر این برخی کشورهای دوردست می توانند به نحوی بر روند درگیری تاثیر بگذارند.

4- در مرحله چهارم روسیه می تواند با تجهیزات جاسوسی و نظارت از قبیل هواپیماهای ویژه جاسوسی و هواپیماهای بدون سرنشین علاوه بر برخی سیستم های "جنگ الکترونیکی" به نیروهای دولتی سوریه کمک کند.

5- راهکار پنجم آن است که روسیه، یک گروه فرماندهی از نظامیان روسی و نیروهای ویژه در اختیار ارتش سوریه قرار دهد.