"دومین پایگاه‌هوایی روسیه" در استان"حمص"+ نقشه

به گزارش افکارخبر، ارتش فدراسیون روسیه در دو ماهه اخیر عملکرد قابل قبولی در مبارزه با تروریست‌های تفکیری به نمایش گذاشته که امیدواری‌ها برای از بین رفتن تروریست‌ها با شتاب بیشتر؛ افزایش یافته است.

 

در دوماهه اخیر صدها هدف و موضع تروریست‌ها در استان‌های مختلف سوریه نابود شده و روند تدریجی از بین رفتن داعش  و گروه‌های تروریستی در سوریه کلید خورده است.

 

*ساماندهی حملات ارتش روسیه به مواضع تروریست‌ها / احداث  پایگاه دوم هوایی ارتش روسیه

ارتش فدراسیون روسیه حملات خود را علیه تروریست‌ها از طرق مختلف انجام می‌دهد که استفاده از پایگاه دریایی "طرطوس" و حملات هوایی از طریق پایگاه هوایی "حمیمیم" در "لاذقیه" و استفاده از پایگاه‌های نظامی سوری و شلیک موشک از  "دریای کاسپین" از طریق شناورها و ناوهای جنگی نمونه‌ای از آن است.

اخیرا منابع رسانه‌ای مطرح کردند که فدراسیون روسیه قصد دارد تا دومین پایگاه هوایی خود پس از پایگاه هوایی "حمیمیم" در "لاذقیه" را  در استان "حمص" و  حومه مرکز شهر احداث کند تا بتوانند نقش مهمی در مبارزه با تروریست‌ها ایفا کند.

 

 

احداث دومین پایگاه هوایی روسیه در استان

احداث دومین پایگاه هوایی روسیه در استان

 

بنابر گزارش "کردپرس" فدراسیون روسیه در حال احداث دومین پایگاه هوایی خود در سوریه در نزدیکی شهر "حمص" بوده و این اقدام در راستای تلاش‌های اخیر این کشور برای تقویت حضور نظامی (در راستای مبارزه با تروریست‌های داعش در سوریه است.

روزنامه  "تایمز"، نوشت: روسیه پرسنل و تجهیزات نظامی خود را به  "الشعیرات" ( در 25 کیلومتری شمال شرقی "حمص") ارسال می‌کند و انتظار می‌رود با احداث پایگاه هوایی جدید (ارتش روسیه)، تعداد جنگنده‌های روسی در سوریه به میزان چشمگیری افزایش یابد. همچنین منابع رسانه‌ای معتقدند یک هزار سرباز پیاده روسی به همراه 10 ها بالگرد و هواپیمای جنگی در این پایگاه هوایی که در استان "حمص" واقع است، مستقر خواهند شد.

 

احداث دومین پایگاه هوایی روسیه در استان

 

**اهمیت استراتژیک پایگاه "الشعیرات"

یک مقام نظامی ارتش سوریه نیز در این زمینه اظهار داشت: پایگاه هوایی  "الشعیرات" جز مهمترین پایگاه‌های سوریه بوده که اکنون در حال ایمن‌سازی این پایگاه و دریافت هواپیماهای پیشرفته "سوخو 34" ارسالی از روسیه به این پایگاه در حومه "حمص" هستیم.

 

فدراسیون روسیه با ایجاد دومین پایگاه هوایی در حومه "حمص" تلاش می‌کند تا خطوط تدارکاتی و پشتیبانی در حمله به مواضع تروریست شمال و شرق سوریه را تقویت کند تا از این طریق پشتیبانی از عملیات "انتقام سخت" (آزادسازی  "حلب" و حومه آن) را بتواند صورت دهد و از طرف دیگر در حمایت هوایی از عملیات آزادسازی (قریب الوقوع) "ادلب" بتواند نقش موثری ایفا کند.

علاوه بر این حضور پایگاه دوم هوایی فدراسیون روسیه یک پشتیبان برای جبهه جنوبی خواهد بود تا در موقع لزوم مواضع تروریست‌ها از طریق یک مسیر سهل‌الوصول همچون پایگاه حومه "حمص" بمباران شود و این موضوع برای جبهه "درعا" و "دمشق" نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

*نقش پایگاه "العشیرات" در عملیات قریب‌الوقوع آزادسازی "ادلب"

 

موضوع دیگر مهم اینکه با توجه به اینکه ارتش روسیه و سوریه در حال انجام تمرین نظامی برای آغاز عملیات آزادسازی استان "ادلب" هستند؛ به نظر می‌رسد همزمان این پایگاه را برای هماهنگی و پشتیبانی از نیروهای سطحی آماده کرده‌اند تا در صورت شروع عملیات آزادسازی "ادلب" این پایگاه حمایت از نیروهای سطحی را در حین عملیات به عهده بگیرد.

 

دریک جمع‌بندی کلی می‌توان دریافت که احداث دومین پایگاه هوایی ارتش فدراسیون روسیه در حومه "حمص" به دلیل پشتیبانی  هوایی از عملیات آزادسازی "حلب" و "تدمر"، بمباران مواضع داعش در شرق سوریه، پشتیبانی از عملیات پاکسازی قریب الوقوع استان "ادلب" و استحکام خطوط دفاع هوایی سوریه موثر خواهد بود.

 

البته احداث پایگاه دوم هوایی حومه "حمص" توسط ارتش فدراسیون روسیه می‌تواند خطوط ارتباطی داعش بین عراق و سوریه را نیز هدف قرار دهد و از این طریق تروریست‌های تکفیری در تردد و انتقال نیرو و تجهیزات نظامی بین عراق و سوریه با مشکل مواجه خواهند شد.