به گزارش افکارخبر،

وزارت امور شهری و روستایی عربستان اعلام کرده که دولت این کشور هیچ تفاوتی برای نامزدهای زن در انتخابات شوراهای شهری با نامزدهای مرد اعمال نخواهد کرد.

با این وجود یک منبع آگاه روز دوشنبه (دیروز) به روزنامه «الحیات»، گفته که قرار نیست به نامزدهای زن اجازه داده شود تا تصاویر خود را به عنوان تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر منتشر کنند.

با توجه به اینکه این اولین بار است که زنان عربستانی اجازه پیدا می‌کنند در انتخابات‌ نامزد شوند؛ این منبع ادامه داده که تنها مردان اجازه خواهند داشت در انتخابات تصاویر خود را منتشر کنند.

قرار است در جریان برگزاری این انتخابات زنان و مردان به صورت جداگانه در انتخابات شرکت کنند به همین دلیل مراکز اخذ رأی نیز به صورت جداگانه خواهد بود.

دولت عربستان تا کنون زنان این کشور را از مشارکت در انتخابات چه برای رأی دادن و چه برای نامزدی در انتخابات محروم کرده بود.

علمای وهابی این تصمیم دولت را تایید کرده و رأی دادن زنان را موجب فساد و خلاف عفت در کشور تلقی کرده بودند، پیشتر عربستان اعلام کرده بود زنان فاقد صلاحیت لازم برای قضاوت درباره نامزدهای انتخاباتی هستند.

با این وجود این اولین بار است که زنان عربستانی اجازه خواهند داشت هم در انتخابات نامزد داشته باشند و رأی خود را نیز به صندوق بیاندازند. زنان عربستانی هنوز از حق رانندگی در کشور خودشان برخوردار نیستند.