تامین امنیت اسرائیل یکی از مهمترین اصول آمریکاست
 

به گزارش افکارخبر، «باراک اوباما» در دیدار با «رووئن ریولین» در کاخ سفید گفت، تامین امنیت رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین اصول سیاست خارجی آمریکاست.

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، ریولین در اولین دیدار از کاخ سفید بر اهمیت روابط آمریکا و اسرائیل تاکید کرد و گفت، چالش‌های امنیتی اسرائیل منعکس‌کننده درگیری با اسلام نیست بلکه درگیری با رادیکالیسم است.

او در اولین حضور خود در کاخ سفید گفت: «ما هیچ جنگی با اسلام نداریم. ما با کسانی می‌جنگیم که از برخی افکار برای ایجاد افراط‌گرایی و تهدید در قبال همه مردم بی‌گناه در سراسر دنیا استفاده می‌کنند». 

رئیس رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه «اسرائیل هیچ دوستی بزرگتر از آمریکا ندارد»، افزود: «این موضوع باید شفاف باشد و من این موضوع را بلند و واضح می‌گویم. آقای رئیس‌جمهور ما با آینده روبرو هستیم و همزمان ما و مردم آمریکا می‌خواهیم از صمیم قلب از شما به خاطر همه کمک‌های نظامی، دیپلماتیک و مالی که به ما ارائه کردید، قدردانی کنیم».

ریولین افزود: «شما به ما توانایی ایستادگی در مقابل تهدیدات را داده‌اید. آقای رئیس‌جمهور، ما می‌دانیم که شما در طول 7 سال گذشته، شمع را روشن نگه داشتید تا راه درست را به مردم خود و سراسر جهان نشان دهید».

اوباما نیز در این دیدار به نزدیکی روابط میان اسرائیل و آمریکا تاکید کرد و به رئیس رژیم صهیونیستی گفت، این دیدار فرصت دیگری است تا بر روابط ناگسستنی میان دو طرف و مردم آنها تاکید کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرد: «ما تعهد خود به امنیت اسرائیل را یکی از مهمترین اصول سیاست خارجی خود تلقی می‌کنیم. این یکی از اصولی است که میان دموکرات‌ها و جمهورخواهان مشابه و مشترک است». 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت، شانس رسیدن به صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها بعید به نظر می‌رسد اما تلاش برای رسیدن به توافق باید ادامه یابد.

باراک اوباما همچنین بیان کرد، قصد دارد تفاهم‌نامه‌ای را با ریولین مورد بحث و بررسی قرار دهد که قرار است مبنای کمک بلندمدت برای دفاع از اسرائیل فراهم سازد.

به گفته وی، واشنگتن و تل‌آویو قرار است چالش‌هایی را مورد بحث قرار دهند که تروریسم و بی‌ثباتی در خاورمیانه این چالش‌ها را بر آنها تحمیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، ریولین بعد از دیدار با «باراک اوباما» در کاخ سفید به خبرنگاران گفت، رئیس‌جمهور آمریکا درباره آینده «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و همین طور بن‌بست میان اسرائیل و این سازمان ابراز نگرانی کرده است.

وی افزود: «اوباما قطع ارتباط میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان را غیرسازنده می‌داند اما درباره احتمال شروع مذاکره با فلسطینی‌ها نیز خوشبین‌ نیست. من هم به او گفتم معتقدم، به ازسرگیری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها نیاز داریم