ستایش شیخ نعیم قاسم از نقش آفرینی ایران
به گزارش افکارخبر، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در سومین همایش بین المللی همبستگی با ملت فلسطین در بیروت از جانفشانی ها و جهادگری جوانان مرد و زن فلسطینی درچارچوب انتفاضه در شهر قدس و کرانه باختری و نوار غزه ستایش کرد و گفت: این انتفاضه سوم نشان دهنده آن است که مقاومت در فلسطین یک حرکت گذرا نیست بلکه همانند حق ثابت فلسطینی ها، ثابت و مستدام است.

وی از نقش هدایتگر جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن آن به الگویی برای همه جهان سخن گفت و تصریح کرد: همانطور که می دانید ایران مرکز ثقل و محور اساسی بوده است و درپی پیروزی انقلاب اسلامی، در مسیر تشکیل کشور اسلامی حرکت کرد. ایران مسیر شکست را به مسیر پیروزی و تداوم آن تبدیل کرد.

شیخ نعیم قاسم در ستایش جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران مسیر امتیازدهی را به مسیر پایداری وپایمردی شجاعانه و دلاورانه تبدیل کرد و همه حمایت های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی را به نفع مسئله فلسطین تقدیم کرد. (دشمنان) ایران را به علت همین مواضع شرافتمندانه و برحقش مجازات، و علیه این کشور دسیسه چینی کردند. ما باوجود چنین کشور و چنین انقلاب مبارکی که از حق و حقیقت دفاع می کند، باید مطمئن باشیم که همراه و همگام با طرح درستی هستیم و به شما اطمینان می دهم که تحولات منطقه در مسیر درست به نفع محور مقاومت حرکت می کند.

وی به نقش مخرب آمریکا در مسائل منطقه اشاره کرد و گفت: نقش  آمریکا در قبال مسائل ما و در صدر آن مسئله فلسطین، نقشی مشکوک و جانبدارانه و توطئه گرانه و همدستانه با اسرائیل است. این کار آمریکایی ها که کشتار را توجیه، از جریان های تکفیری حمایت و به اسرائیل برای کشتار و آزار و اذیت ملت فلسطین کمک می کنند و درقبال شهرک سازی و اشغالگری اسرائیل سکوت و از تل آویو با پول و سلاح و امکانات حمایت می کنند؛ یک نقش توطئه گرانه و همدستانه است.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: تکفیری ها را همه جا دیده ایم اما در فلسطین ندیده ایم. تکفیری ها مسلمانان و مسیحیان و کافران را می کشند اما حتی یک صهیونیست را نکشته اند. دیده ایم که تکفیری ها برای برهم زدن وضعیت ما از اول تا آخر تلاش می کنند اما ندیده ایم که حتی یک دانه ریگ به سوی اسرائیل پرتاب کنند. این بدان معنا است که این تکفیری ها بخشی از طرح آنها (آمریکا و رژیم اسرائیل و غرب) هستند.

وی تاکید کرد: باید بدانید که اولویت ما فلسطین است و در فلسطین نیز اولویت ما همان آزادسازی است.