جدیدترین واکنش العبادی به ورودی نظامیان ترکیه به خاک عراق

به گزارش افکارخبر،«الاخبار» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد عبادی در پیامی شفاهی به اردوغان که «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق آن را منتقل کرده ، این درخواست را اعلام کرده است.

بر اساس گزارش مذکور، بارزانی به اردوغان تاکید کرده که پیشنهاد عبادی بهترین راه برای حفظ آبرو(-ی ترکیه) است؛اردوغان تا کنون به این درخواست پاسخی نداده است.

در همین راستا یک منبع حکومتی (عراق) گفت در صورت عدم پاسخگویی ترکیه در این باره، بغداد به احتمالات و گزینه‌های شدیدتری روی خواهد آورد که از جمله آنها خارج کردن سفیر عراق در ترکیه و عنصرِ نامطلوب خواندنِ سفیر ترکیه در عراق خواهد بود.

جمعه گذشته اعلام شد که 130 نیروی نظامی ترکیه به همراه ادوات سنگین شامل 20 تا 25 تانک و نفربر به شمال شرقی موصل رفته و در آنجا مستقر شده‌اند و پس از آن مقامات ترکیه اعلام کردند که  150 تا 300 نیروی خود را به روستای «باشیقه» در حدود 20 کیلومتری شمال شرق شهر موصل اعزام کرده‌اند.

منابع امنیتی ترک نیز علت حضور این نیروها در منطقه را آموزش نیروهای عراقی عنوان کردند که بنا بر اخبار واصله، این نیروها شامل پیشمرگه‌های کرد و نیز سنی‌های اهل موصل هستند که البته این حضور با اطلاع و موافقت نیروهای ائتلاف بوده است.

 به ادعای آنکارا، این نیروها خود را برای آغاز حمله به این شهر بزرگ در شمال عراق که از ژوئن 2014 به اشغال گروه تروریستی داعش درآمده است، آماده می‌کنند.

بغداد اقدام ترکیه را نقض حاکمیت عراق دانسته و در این باره به شورای امنیت شکایت کرده است.