انهدام هفتمین ناوچه متجاوزان

به گزارش افکارخبر، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پیشروی مزدوران سعودی و متجاوزان از سه محور به منطقه المخدره در بخش الجدعان در استان مأرب مقابله کردند.

یک منبع نظامی در استان مأرب گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی جلوی این پیشروی را گرفته و 6 خودروی نظامی متجاوزان را منهدم کردند و 12 مزدور آنها را کشتند.

به‌گفته این منبع، مزدوران و متجاوزان در جریان پیشروی شکست خورده خود از پشتیبانی هوایی بالگردهای آپاچی بهره می‌بردند.

 پیروزیهای بزرگ ارتش یمن در تعز

یک منبع نظامی در استان تعز گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پیشروی خود در منطقه حیفان ادامه داده و کوه الریامی و التباب در مجاورات آن را که مشرف بر مناطق التبیعه و المحربی است، به کنترل خود در آوردند.

این نیروها تلاش مزدوران سعودی برای بازپس‌گیری روستای الحاده در منطقه صبر الموادم در استان تعز را نیز با شکست روبه‌رو کردند.

واحد توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز مراکز تجمع متجاوزان و مزدوران آنها در منطقه النوبه نزدیک بخش الوازعیه را گلوله‌باران کرد.

واحد موشکی و توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی محل تجمع مزدوران سعودی در منطقه کرش و العمری را نیز هدف قرار داده و شماری از آنها را کشته و زخمی و خودروهای آنها را منهدم کرد.

 انهدام هفتمین ناوچه متجاوزان

در همین حال، خبرنگار شبکه خبری العالم اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هفتمین ناوچه متجاوزان را در ساحل یمن منهدم کردند.

وی افزود: واحد موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این ناوچه را با یک موشک هدایت شونده نزدیک سواحل شهر المخا در استان تعز هدف قرار داده غرق کردند.

در همین حال، ناوچه‌های ارتش سعودی چند منطقه در المخا را گلوله‌باران و جنگنده‌های سعودی نیز منطقه الشریجه و منطقه الجدید نزدیک ذباب را بمباران کردند.

 کشته‌شدن 11 مزدور سعودی و نظامیان سودانی در تعز

11 مزدور سعودی نیز در جریان درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دو منطقه الشریجه و کرش در استان تعز کشته شدند.

یک منبع نظامی یمنی در استان تعز تأکید کرد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن ناکام گذاشتن مزدوران عربستانی در پیشروی به‌سوی منطقه الشریجه و کرش، 11 نفر از آنها از جمله نظامیان سودانی را به هلاکت رسانده شمار دیگری را زخمی و چند زره‌پوش و خودروی نظامی آنها را منهدم کردند و از کار انداختند.

 تداوم حمله به مواضع نظامی در خاک عربستان

در همین حال، نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی یک دستگاه خودروی نظامی برادلی ارتش عربستان را در جیزان منهدم کردند و شماری از مواضع عربستانی‌ها در نجران و عسیر را هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی در منطقه جیزان گفت که واحد موشکی و توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مواضع نظامی عربستان در البحطیط، معثن، جبل الدود، شبکة الخوبه، ملحمة و روستاهای الغاویه، قائم زبید، مجمع الدفاع، القرن و الکراس را با دهها خمپاره و موشک هدف قرار دادند که بر اثر آن خسارت سنگین جانی و مالی به نیروهای عربستانی وارد آمد.

این منبع افزود: واحد موشکی و توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین مواضع نیروهای عربستانی در الطلعة و ارتفاعات رجلا، الشبکة، خباش و الحماد و محل استقرار نیروهای عربستانی در الربوعه را هدف قرار دهند.

حمله هوایی متجاوزان به مأرب

جنگنده‌های ارتش سعودی به دو منطقه صرواح و الجدعان در استان مأرب حمله کردند. در این حمله یک خانه به‌طور کامل منهدم شد.