به گزارش افکارخبر،«دیمیتری مدودیف» نخست‌وزیر روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد، حملات تروریستی اخیر در پاریس نشان داد که اینترنت در برابر حملات و سوءاستفاده‌های احتمالی تروریست‌ها بسیار آسیب پذیر است و همین مسئله نیز جنایتکاران و گروه‌های تروریستی را بر آن داشته تا سعی در استفاده از آن داشته باشند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، نخست وزیر روسیه همچنین تأکید کرد، عرضه سامانه‌های الکترونیکی پیشرفته بیش از اینکه موهبتی برای کشورها به حساب آید که کارها را ساده‌تر کرده، با وجود سوءاستفاده‌هایی که احتمال آن وجود دارد، خود به تهدیدی برای امنیت و حاکمیت کشورها تبدیل شده است.

وی افزود: مسائل مربوط به امنیت اینترنتی نیازمند توجه خاص و ظریف‌تر جامعه بین‌المللی است.

مدودیف همچنین گفت: این جامعه بین‌المللی است که باید برای تبیین دستورالعملی جهانی برای تمام کشورها در حوزه فضای مجازی و اینترنت اقدام کند. چنین دستورالعملی باید مواردی چون اصل عدم استفاده از زور، احترام به حاکمیت ملی کشورها، عدم مداخله در امور داخلی کشورها، نظارت بر حقوق بشر اساسی و آزادی‌های بنیادین را نیز شامل شود.

نخست‌وزیر روسیه امروز چهارشنبه در کنفرانس جهانی اینترنت با حضور سران کشورها،‌سازمان‌های بین‌المللی و شرکت‌های فعال در حوزه علوم و فناوری و نیز انجمن‌های مدنی در چین شرکت کرده است. در این کنفرانس، مسائلی از جمله زیرساخت‌های اینترنتی، توسعه اقتصاد دیجیتال و نیز حکمرانی اینترنتی و مسائل مربوط به امنیت سایبری به بحث و بررسی گذاشته شد.