معاون وزیر امور خارجه سوریه روز جمعه اعلام کرد هیچ تفاوتی بین اقدامات گروه تکفیری صهیونیستی داعش و رژیم سعودی وجود ندارد بنابراین این رژیم هرگز نمی تواند بخشی از جنگ برضد تروریسم باشد.

فیصل المقداد مخالفت سوریه با حضور در هر ائتلاف خیالی مبتنی بر اصل طایفه ای یا دینی را به بهانه مبارزه با تروریسم اعلام و تاکید کرد تروریسم دین و رنگی نمی شناسد.

المقداد در مصاحبه با خبرگزاری « نووستی » روسیه گفت: « هیچ تفاوتی بین اقدامات داعش و رژیم سعودی که از گروه های تروریستی در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کند وجود ندارد بنابراین این رژیم نمی تواند بخشی از جنگ برضد تروریسم باشد.»

وی افزود در نشستی که رژیم سعودی به تازگی با عنوان « مخالفان سوری » در ریاض برگزار کرد شخصیت ها و افرادی که نماینده مخالفان سوری نیستند و همچنین گروه های تروریستی حضور داشتند و با تروریست ها فقط در میدان نبرد باید رو در رو شد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت: « ما اکنون در حال گفتگو با گروه های مخالف واقعی موجود در میدان و تاثیر گذار هستیم و ما معتقدیم که عربستان شایستگی برگزاری نشست بین مخالفان سوری را ندارد زیرا به طور علنی از همین گروه های تروریستی مسلح حمایت می کند.»

المقداد خاطرنشان کرد ادعاهای مطرح شده درباره این که دولت سوریه نفت قاچاق داعش را می خرد تبلیغات روانی ترکیه و آمریکا برای منحرف کردن افکار و انظار عمومی از تجارت غیر قانونی نفت بین رژیم اردوغان و داعش است.

وی تاکید کرد: « ما نفت مورد نیاز خود را از کشورهای دوست و به طور ویژه از ایران وارد می کنیم و هرگز اقدام به خرید نفت از داعش نکردیم زیرا خرید نفت از داعش توهینی به مردم سوریه است. چگونه می توانیم در حالی که با داعش می جنگیم از آن نفت بخریم. این غیر منطقی و تبلیغاتی از سوی ترکیه و آمریکا است.»

المقداد خاطرنشان کرد اگر ارتش آزاد قادر به تغییر سرشت و طبیعت خود و همکاری با گروه های مخالف تروریسم است خب به طور علنی و آشکار این کار را انجام دهد و باید لوله تفنگ خود را به جای مردم بی گناه به سوی تروریست ها نشانه رود و ربوده شدگان را به دامن خانواده های شان باز گرداند هر چند که این گروه وجود خارجی ندارد.