اداره آموزش وپرورش ناحیه "اگوستا" درایالت ویرجینیا، پس ازتماس های تلفنی و ایمیل های اعتراض آمیز بعضی از والدین و دیگران نسبت به آنچه که تلقین وتبلیغ دینی خوانده اند، تمامی مدارس این ناحیه را درروز جمعه 27 آذر تعطیل کرد.

 

این اداره گفته است که خطر یا آسیبی متوجه دانش آموزان، ساختمان و تاسیسات دبیرستان یا دفاتر آموزشی ناحیه نبوده؛ اما لحن ومحتوای اعتراضات باعث شد تا این اداره به توصیه مقامات امنیتی، این تصمیم را اتخاذ کند. تعطیلی روز جمعه حدود 10 هزار دانش آموزی د که در مدارس این ناحیه تحصیل می کنند، دربر گرفت
.
به گفته مقامات محلی، معلم جغرافیا در دبیرستانی در این ناحیه از دانش آموزان خواست تا به عنوان تکلیف درسی، عباراتی به خط عربی را از روی کتاب جغرافیا کپی کنند.
 
این عبارات شامل "شهادتین" بود که مسلمانان به نشانه اصل اعتقادی خود، آن را در عبادات روزانه تکرار می کنند.

 

مسئولان دبیرستان گفته اند که محتوای درس جغرافیا شامل آشنایی با مناطق مختلف جهان و جنبه های گوناگون زندگی وفرهنگ ساکنان آن است و به عنوان نمونه، به درس های قبلی در مورد هند شامل آشنایی با مذهب هندو، یا اروپا وآشنایی با مسیحیت و نظایر آن اشاره کرده اند.

 

موضوع درس منجر به تعطیلی مدارس، کشورهای اسلامی بود و از آنجا که نمونه های خطاطی به عنوان یک هنر اسلامی، بخشی ازفرهنگ مردم این کشورها محسوب می شود، رونویسی از این متن به زبان و خط عربی به عنوان یک تکلیف درسی تعیین شد.

 

مسئولان دبیرستان تاکید داشته اند که اگرچه شهادتین برای مسلمانان جنبه اعتقادی دارد و بر زبان راندن آن برای گرویدن به اسلام ضروری است؛ اما دراین تکلیف درسی، متن به انگلیسی ترجمه نشد و از دانش آموزان نیز خواسته نشد که آن را ترجمه یا تکرار کنند.

 

این پایگاه خبری در پایان نوشت : آنان گفته اند که مطالعه فرهنگ ها ومذاهب مختلف جهان ازجمله اسلام همچنان بخشی از درس جغرافیا در این دبیرستان باقی خواهد ماند؛ اما به منظور جلوگیری از هرگونه سوء تعبیر در آینده، یک متن غیرمذهبی برای آشنایی دانش آموزان با هنر خطاطی اسلامی برگزیده خواهد شد.