پایگاه اینترنتی اسلام آذری جمهوری آذربایجان نوشت: ناطق کریم‌اف رئیس شورای ریش سفیدان نارداران اعلام کرد چهار تن دیگر نیز روز 26 آذر (17 دسامبر) به بهانه‌های واهی در نارداران بازداشت شدند و نیروهای نظامی مستقر در نارداران با تعطیلی مساجد، اجازه حضور مردم در مساجد برای اقامه نماز را نمی‌دهند.

به گفته کریم‌اف، یکی از بازداشت‌شدگان «حسین علی‌اف» فرزند حاج علی اکرام علی‌اف، نخستین رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان است.

رییس شورای ریش سفیدان نارداران با اشاره به نارضایتی مردم از بسته ماندن مساجد افزود: «مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی امور گروه‌های دینی تاکید کرده است که فقط پس از تشکیل جمعیت دینی اداره کننده مساجد مطابق با شروط درنظر گرفته شده در قانون، اجازه داده خواهد شد درهای این مساجد گشوده شود. اما مبارز قربانلی به علت اینکه خودش نماز نمی‌خواند، مسایل دینی را نمی‌داند. اگر یک مسجد به تازگی ساخته می‌شود، باید برای آن جمعیت دینی تشکیل داد. اما، مساجد نارداران هشتصدسال است که فعالیت داشته‌اند، آباء و اجداد ما در این مساجد عبادت کرده‌اند. جوان‌ترین مسجد (جدیدترین مسجد) نارداران 150 ساله است.»

ناطق کریم‌اف درباره قطع بودن گاز روستای نارداران نیز گفت: «هنوز جریان گاز در نارداران قطع است. در ارتباط با وقایع اخیر نارداران، هفت نفر هم که در ادارات دولتی کار می‌کردند، از کار اخراج شده‌اند. صرف نظر از این وضعیت هم، 95 درصد اهالی نارداران بیکار بوده‌اند. اخراج شدن این افراد هم صرفا بخاطر اینکه ناردارانی می‌باشند، هم ناقض اصول حقوق بشر و هم ناقض قانون کار جمهوری آذربایجان است.»  

وی همچنین افزود که ماموران دولتی به بهانه تعریض معابر، گلخانه‌های اهالی نارداران را  تخریب کرده، معیشت اهالی را مختل نموده‌اند و هیچ‌گونه غرامتی نیز به آنان پرداخت نکرده‌اند.

در عین حال جواد جواداف، وکیل حجت‌الاسلام طالع باقرزاده، رئیس جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان که در جریان حمله نیروهای وزارت کشور به نارداران بازداشت شده است، از شکنجه شدن موکل‌اش خبر داد!