اسراییل به دنبال پیمان ناتوی سایبری

اسراییل به دنبال ایجاد یک پیمان بین‌المللی مانند ناتو است که بتواند از این طریق با تهدیدات سایبری مبارزه کند و به یک قدرت سایبری جهانی تبدیل شود.

دنیل برن (Daniel Bren)، یکی از فرماندهان ارتش اسراییل در بخش یگان پردازش از دور، گفت: ما می‌دانیم که در قلمروی سایبری، دشمنان زیادی وجود دارد و قلمروی فضای سایبری از دنیای واقعی جدا است؛ بنابراین ما باید ظرفیت‌های خود را برای حفاظت از اوضاع جهانی، تقویت کنیم.

در حقیقت اسراییل به دنبال تشخیص و خنثی کردن تهدیدات سایبری، قبل از اقدام کشورها برای این کار، است. برن افزود: دولت‌های غربی و دموکراتیک، فاقد سازمان‌های عملیاتی و چارچوب‌ها قانونی، برای دفاع مؤثر از تهدیدات سایبری بین‌المللی و مرزی هستند. وی خاطرنشان ساخت که هرکسی مایل امنیت است، باید به پیمان ما بپیوندد.

آیزاک بن اسراییل، مشاور سایبری نتانیاهو، نیز گفت: طرح ایجاد این پیمان، طرح ارتش اسراییل نیست. دفتر ملی سایبری اسراییل (INCB)، دارای قدرت امنیت سایبری است که می‌تواند خلأهای موجود پدافند سایبری را، در بخش‌های امنیتی و غیرنظامی، پر کند.

نتانیاهو نیز گفته است: من، مسئله‌ی سایبر را به‌عنوان یک آرمان ملی، قرار داده‌ام و گام‌هایی را در این زمینه در سطح ملی، انجام داده‌ایم. همچنین ما به سرمایه‌گذاری و رهبری در عرصه‌ی سایبری ادامه می‌دهیم.