نخستین عملیات ضد داعش ناو شارل دوگل در خلیج فارس +تصویر

گروه بین الملل-گزارشهای خبری حاکی است ائتلاف عربی – غربی به اصطلاح ضدداعش که از سال 2014 میلادی شکل گرفت، در مواجهه با این گروه تروریستی - تکفیری ناکارآمد بوده و تا کنون نتوانسته به اهداف برسد.

 

به گزارش افکارخبر، جدیدترین گزارشهای خبری از آغاز نخستین عملیات ناو هواپیمابر فرانسوی 'شارل دوگل' عیله داعش در خلیج فارس حکایت دارد.

 

به گزارش اسپوتنیک روسیه، ناو هواپیمابر شارل دو گل فرانسه به عنوان سردمدار واحد گروه ضربت از خلیج فارس به شمار می آید.

براساس این گزارش، انجام عملیات هوایی فرانسه توسط ناو هواپیمابر شارل دوگل تحت عملیات نظامی آمریکا در منطقه علیه گروه تروریستی داعش صورت گرفته است.

این گزارش حاکی است در این عملیات نیروی دریایی فرانسه فرماندهی نیروهای ویژه آمریکایی را در منطقه در اختیار می گیرد.

ناو هواپیما بر شارل دوگل 27 آبان ماه، پنج روز پس از حملات تروریستی پاریس، بندر 'تولن' فرانسه را به مقصد شرق دریای مدیترانه ترک کرد.  

دوم آذرماه امسال حملات هوایی خود را علیه مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش در مدیترانه آغاز کرد. 

براساس گزارش ها، این ناوهواپیمابر میزبان 18 جنگنده رافال و تجهیزات نظامی دیگر است. صدها ملوان، خلبان و مکانیک در این ناوهواپیمابر حضور داشته اند.

به دنبال حملات اخیر پاریس، تنها ناوهواپیمابر فرانسه در مدیترانه مستقر شد. 

این ناو در اغلب موارد با یک زیردریایی، چندین ناوچه و یک کشتی سوختگیری همراهی می شود. فرانسه پیش از این 6 فروند جت رافال در امارات عربی متحده و شش فروند میراژ در اردن مستقر کرده است.

پیشتر «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در چهارم دسامبر 2015(13 آذرماه) در دیدار با خدمه ناو هواپیمابر شارل دوگل، از اعزام این ناو به خلیج فارس خبر داده بود.

گزارشهای خبری حاکی است، این ناو هسته‌ای فرانسوی که هر 5 سال یکبار باید سوخت اتمی خود را تعویض کند، نسبت به ناوهای هواپیمابر آمریکایی کمی کوچک‌تر است و می‌تواند 24 جنگنده را در خود جای بدهد.

photo_2015-12-22_19-00-38

photo_2015-12-22_19-00-31