وضعیت وخیم شیعیان در زندان های نیجریه

سخنگوی جنبش اسلامی نیجرهی تاکید کرد که وضعیت زندانیان شیعه در زندان های نیجریه بسیار وخیم بوده و چندین نفر از آنان بر اثر جراحت های ناشی از اصابت گلوله و شکنجه به شهادت رسیده اند.

 

وی در این باره گفت: شیعیان جنبش اسلامی نیجریه که بسیاری از آنان به دلیل اصابت گلوله زخمی شده‌اند همچنان بدون رسیدگی‌های پزشکی در زندان‌ها به سر می‌برند، این در حالی است که 13 نفر از اعضای جنبش اسلامی نیز هفته گذشته در حمله نیروهای پلیس به معترضان در کادونا به شهادت رسیدند.

وضعیت 40 نفر از زندانیان بسیار وخیم است

وی با اعلام خبر به شهادت رسیدن دو نفر دیگر از شیعیان بازداشت شده گفت: بر اساس گزارش‌های واصله از زندان‌های کادونا وضعیت بیش از 40 نفر از شیعیان بازداشت شده در دو زندان این شهر که پیش از بازداشت مورد اصابت گلوله سربازان ارتش نیجریه قرار گرفته بودند، بسیار وخیم است.

ابراهیم موسی گفت: ما همچنان در حال گفت‌وگو با مقامات پلیس برای آزادی زندانیان خود هستیم اما متأسفانه این اتفاق رخ نداده و روز شنبه دو نفر دیگر از زندانیان زخمی به دلیل عدم ارائه خدمات پزشکی جان خود را از دست دادند، برخی از زندانیان زخمی در زندان بارناوا نگهداری می‌شوند و سایر آنان در زندان مرکزی کادونا هستند.

آثار شکنجه با شوک الکتریکی و ضربات متعدد چاقو

وی ادامه داد: روز شنبه پلیس نیجریه پیکر 5 شهید را به جنبش اسلامی تحویل داد تا مراسم تدفین آنان به طور مناسب و اسلامی برگزار شود اما مسئله‌ بهت آور این بود که این افراد توسط شوک الکتریکی شکنجه شده و جای ضربات متعدد چاقو بر روی بدن آنان بود، آثار شکنجه بر روی اجساد قربانیان بسیار فجیع بود. این افراد در راهپیمایی مسالمت آمیز روز سه شنبه هفته گذشته که برای محکوم کردن بازداشت رهبرشان و کشتار شیعیان در کادونا برپا شده بود، بازداشت شده بودند.

ابراهیم موسی با ارائه آمار شهدای حمله نیروهای پلیس به راهپیمایی مسالمت آمیز مردم گفت: تعداد افرادی که در حادثه راهپیمایی اعتراضی مسالمت آمیز مردم در کادونا به دست نیروهای پلیس به شهادت رسیدند به 13 نفر رسیده است.

سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه با توضیح این مسئله که پلیس راهپیمایان روز سه شنبه را به تلاش برای حمله به مرکز پلیس متهم کرده، گفت: ما این ادعای پلیس را که مردم قصد داشتند مرکز پلیس را به آتش بکشند رد می‌کنیم.

مقامات نیجریه همه امکانات جنبش اسلامی در زاریا را تخریب کردند

اوی در پایان گفت: مقامات محلی کادونا تصمیم گرفته‌اند تا همه امکانات جنبش اسلامی نیجریه در زاریا را از بین ببرند، آنان بخش‌های باقی مانده از حسینیه بقیه الله، مرکز اسلامی "فودیا" در منطقه "دن مگاجی" و دار الرحمه در روستای "دمبو" را تخریب کردند.