ترکیه: اتحادیه عرب تهدید داعش را درک نمی‌کند

«تانگو بیلگیج» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به بیانیه اتحادیه عرب علیه آنکارا  گفت: بیانیه اتحادیه عرب تاسف برانگیز است که نشان می‌دهد حجم تهدید داعش درک نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تصریح کرد که نیروهای ارتش این کشور برای مقابله با داعش وارد عراق شده‌اند تا این تهدید را خنثی کنند.

وی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در محل وزارت خارجه ترکیه ابراز داشت که تغییری درباره اجرای مشاوره‌ها توسط نیروهای ترکیه‌ای رخ نداده است و همکاری‌ها در  زمینه مقابله با داعش تعمیق داده خواهد شد.

روز گذشته وزیران خارجه عرب در نشست فوق العاده خود در قاهره که به دعوت اتحادیه عرب برگزار شد، از ترکیه خواستند تا هر چه زودتر خاک عراق را ترک کند.

نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب هم در سخنرانی خود دراین نشست که به منظور بررسی دخالت ترکیه درعراق برگزارشد، تاکید کرد: دخالت ترکیه درعراق علاوه بر زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات سازمان ملل یک تجاوز آشکار به تمامیت ارضی یک کشورعرب بشمار می رود. 

اتحادیه عرب از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا در این خصوص وارد عمل شود و از ترکیه بخواهد تا هر چه زودتر نیروهایش را ازعراق خارج کند. 

به دنبال ورود نیروهای ترکیه‌ای به خاک عراق به بهانه مبارزه با داعش و آموزش نیروهای مردمی جهت مبارزه با تروریست، عراق این اقدام ترکیه را محکوم کرد و حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور که چندی پیش برای خروج نیروهای ترکیه از شمال عراق اولتیماتوم داده بود و به وزیر خارجه عراق دستور داد تا شکایتی را علیه ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد طرح کند.