وبسایت اکسپرس در گزارشی به بررسی اقدامات غیرانسانی گروه تروریستی داعش و تأثیر آن بر اتحاد کشورهای مختلف برای مقابله با تروریسم پرداخت. در این گزارش آمده است: کشورهایی از جمله روسیه، آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و دیگر ملت ها برای نابودی  گروه تروریستی داعش متحد شده اند. با وجود اینکه آینده این گروه تروریستی در هاله ای از ابهام است، اقدامات جنایتکارانه آن کل دنیا را دگرگون کرده است.

 

1.    فرار انگلیسی ها برای پیوستن به داعش: پس از پیوستن سه دانش آموز دختر انگلیسی به گروه تروریستی داعش، انگلیس به معنای واقعیِ گسترش افراط گرایی در این کشور پی برد. پس از آن، افراد زیادی در انگلیس برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه سفر کردند؛ اما همه آنها از زندگی خود در سرزمین های تحت تصرف داعش خوشحال نبودند. 

 

2.     جان داعشی در فهرست ترور انگلیس: پس از اقدامات بی رحمانه داعش، جان داعشی به عنوان یکی از جنایتکارترین افراد انگلیس شناخته شد و بالاخره در حملات هوایی ضد داعش به هلاکت رسید.

 

3.    داعش، عامل اصلی بحران مهاجرت در اروپا: گروه تروریستی داعش یکی از بحران های بزرگ سال جاری میلادی را رقم زد. تاکنون افراد زیادی از بیم اقدامات وحشیانه داعش به کشورهای اروپایی گریخته اند. حدود 175 هزار نفر از پناهجویان اتحادیه اروپا اهل سوریه هستند.

 

4.    تبدیل مقاصد توریستی به شهر ارواح: تونس و مصر که تا چندی پیش از جمله بهترین مکان های توریستی محسوب می شد، در حال حاضر به شهر ارواح تبدیل شده است. گروه تروریستی داعش 38 گردشگر را در شهر سوسه تونس به قتل رساند. هواپیمای مسافربری روسیه که از فرودگاه شرم الشیخ مصر به سمت سن پترزبورگ در حرکت بود، در صحرای سینای مصر سقوط کرد و همه 224 سرنشین و خدمه آن کشته شدند.

 

5.    پاریس، دو بار هدف حملات تروریستی قرار گرفت: حملات تروریستی گروه داعش به پاریس نیز سرایت کرد. عناصر وابسته به داعش، چندین حمله تروریستی در مناطق مختلف پاریس انجام دادند. این حملات 130 کشته برجای گذاشت.

 

6.    نابودی تاریخ بدست داعش: گروه تروریستی داعش حتی به شهرهای باستانی نیز رحم نمی کند. عناصر داعش شهرهای باستانی نینوای عراق و تدمر (پالمیرا) در سوریه را نیز نابود کردند.

 

7.    گسترش داعش در آمریکا: تیراندازی در سن برناردینوی کالیفرنیا 14 کشته برجای گذاشت. این حمله بوسیله یک زن و شوهر -- که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بودند -- انجام شد.
8.    داعش کل جهان را علیه تروریسم متحد کرد: با وجود اینکه داعش با اقدامات وحشیانه خود کل دنیا را دگرگون کرده است، کشورهایی از جمله روسیه، آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و بسیاری از ملت های دیگر برای حذف گروه تروریستی داعش از صحنه روزگار با یکدیگر متحد شده اند.