یک گروه دیده بان حقوق بشری در سوریه، روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که داعش در طول ۱۸ ماه گذشته و از بدو اعلام خلافت اسلامی توسط «ابوبکر البغدادی» رهبر خودخوانده این گروه تروریستی، دست به اعدام بیش از ۲۰۰۰ غیر نظامی زده است.

طبق گزارش این نهاد حقوق بشری، تقریباً نیمی از این افراد و به طور مشخص ۹۳۰ تن از این غیرنظامیان، افراد قبیله شعیطات در شرق سوریه هستند که پس از تصرف سرزمین هایشان توسط داعش، به مبارزه با این گروه تروریستی پرداختند.

 

اما باقی قربانیان اعدام های وحشیانه داعش را نظامیان سوری و کسانی که در جهت حمایت از دولت قانونی سوریه به مبارزه با داعش برخواسته اند، تشکیل می دهند.

 

در ادامه این گزارش آمده است: گروه تروریستی داعش ۴۲۰ تن از عناصر و اعضای خود را نیز اعدام کرده است و این اعدام ها بیشتر به دلیل تهام جاسوسی برای دیگر کشور ها توسط این افراد و یا فرار از میدان نبرد، صورت گرفته است.

 

این گروه حقوق بشری که در سوریه گزارش خود را قرائت و منتشر ساخت، تنها آمار اعدام های وحشیانه داعش در این کشور را اعلام کرد.

 

علاوه بر این تعداد، غیرنظامیان و رزمندگان بسیاری در عراق و حتی کشورهای شمال آفریقا به دست گروه های همپیمان داعش و عناصر این گروه تروریستی به شهادت رسیده اند که اگر آمار آنان را نیز به این تعداد بیفزاییم، عدد قابل توجهی به دست خواهد آمد که اهمیت و ضرورت اتحاد کشور های جهان در مقابله با داعش را روشن خواهد ساخت.