پیش بینی صهیونیستها از پاسخ حزب الله به ترور قنطار
"رونن بیرگمن" دبیر ارشد روزنامه های "یدیعوت احرونوت" و "نیویورک تایمز" در این باره گفت: "دبیر کل حزب الله در واکنش به ترور سمیر قنطار، تأکید کرد که این حزب در مکان و زمان مناسب به این اقدام اسرائیل پاسخ سهمگینی خواهد داد."

وی گفت: "نصرالله پس از عملیات ترور عماد مغنیه، از نحوه پاسخ حزب الله به این اقدام سخن گفته و تأکید کرده بود که پاسخ حزب الله با ویژگیهای متفاوت و خارج از منقطه خواهد بود... واکنش حزب الله به اسرائیل تقریبا تا شش ماه پس از عملیات ترور طول  کشید، و در پی آن  عوامل اسرائیل در خارج از کشور در معرض حمله حزب الله قرار گرفتند."

رونن بیرگمن خاطرنشان کرد: "منافع حزب الله در این بازه زمانی چگونگی پاسخ را تعیین می کند. با توجه به شرایط فعلی عملیات انتقام جویانه حزب الله در منطقه و ممکن است در محدوده مرزهای لبنان باشد. طوری که شاهد بودیم حزب الله برای انتقام ترور جهاد مغنیه در ژانویه 2015  چند فروند خودروی زرهی ارتش را با موشک ضد زره هدف قرار داد که بر اثر آن یک افسر ارشد و دو نظامی اسرائیلی کشته شدند."

وی گفت: "حزب الله می داند تمام مناطق مرزی اسرائیل با کوچکترین شراره ، مشتعل می شود."

رونن بیرگمن همچنین گفت: "اگر اسرائیل از مرزهای سوریه در منطقه جولان مورد حمله قرار گیرد، علیه سوریه اعلام جنگ نمی کند. زیرا جبهه جولان که سمیر قنطار زمینه های آن را پی ریزی کرده است، مشتعل می شود. امکاناتی که حزب الله در این منطقه در اختیار دارد، بسیار متنوع و پیشرفته است."

وی تأکید کرد: "احتمال اینکه حزب الله عملیات انتقام جویانه ای علیه صهیونیستها در خارج از مرزهای اسرائیل مرتکب شود، قوی تر از سایر احتمالات است."