پشتیبانی نظامی مستقیم ترکیه از تروریست‌ها
"بشار جعفری" با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد: گروه های مسلح از سال 2011 جنگ تمام عیاری را در سوریه آغاز کرده اند .

جعفری در این نامه که نسخه ای از آن در سایت اینترنتی سازمان ملل منتشر شده است، اعلام کرد: تروریست ها از حمایت قدرت های منطقه به ویژه نظام اردوغان و نظام های حاکم دیگر کشورها برخوردار هستند . 

جعفری از مداخله نظامیان ترکیه در بحران سوریه خبر داد و افزود: نیروهای مسلح نظام اردوغان برای حمایت از تروریست ها در حملات این تروریست ها مشارکت می کنند. 

نماینده دستگاه دیپلماسی سوریه در سازمان ملل در نامه خود آورده است: آنکارا همچنین به تروریست ها در نفوذ به خاک سوریه کمک می کند. 

جعفری ، اردوغان را استعمارطلب توصیف کرد و گفت: اردوغان درپی زنده کردن امپراتوری استعماری عثمانی است و با همین هدف تلاش می کند که افرادِ تُرک زبانِ دیگر کشورها را جذب کند و از آنها حمایت می کند .

جعفری نظام اردوغان را به سوء استفاده از آوارگان سوری متهم کرد و افزود: آوارگان سوری که از حملات داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی فرار کرده اند ، در دام شبکه های قاچاق انسان می افتند شبکه هایی که با دولت اردوغان مرتبط هستند . 

جعفری با اشاره به اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده سو- 24 روسیه بر فراز خاک سوریه در روز 24 نوامبر گذشته، اعلام کرد: این نوع جرایم بار دیگر نشان می دهد که آنکارا از گروه های تروریستی فعال در سوریه پشتیبانی نظامی مستقیم می کند ، در قاچاق نفت این کشور دست دارد و اسلحه و مهمات در اختیار این گروه ها می گذارد .