بازگشایی سفارت عربستان در بغداد

 عربستان روز گذشته رسما سفارت خود در عراق را بعد از 25 سال بازگشایی کرد.

«ثامر السبهان» سفیر عربستان در عراق گفت که بازگشایی سفارت فرصت همکاری بین دو کشور در زمینه های امنیتی و جنگ علیه تندروی را فراهم می کند.

عربستان سعودی روز سه شنبه 24 آذر بعد از 25 سال سفارت خود در بغداد را به طور غیر رسمی بازگشایی کرده بود.

 

یک مقام مسئول در وزارت خارجه عربستان همان زمان به خبرگزاری فرانسه گفت که کارمندان سفارت عربستان روز سه شنبه وارد بغداد شده و مورد استقبال مسئولان وزارت خارجه عراق قرار گرفتند.

سفارت عربستان در عراق در حالی رسما کار خود را آغاز کرده است که چندی پیش کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق خواستار تعطیلی سفارت عربستان شد.

 

«مثال الألوسی» عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق گفت: سرویسهای اطلاعاتی کشورهای حامی تروریسم در خاک عراق هستند و انواع حمایتها را در اختیار باندهای تروریستی قرار می دهند.

این نماینده پارلمان عراق گفت که نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی و داوطلبان عشایر از سوی بوقها و رسانه های مزدور عربستان هدف قرار داده می شوند و این کشور تلاش می کند ضمن تخریب چهره این نیروها، افکار عمومی را از نبردهای آنها علیه تروریسم منحرف کند.

روابط دیپلماتیک عربستان و عراق در سال 1990 قطع و در سال 2004 میلادی بعد از سرنگونی صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق، این روابط مجددا برقرار شد.