حمله‌ی سایبری به وب‌گاه‌های BBC

 در اولین روز از سال نوی میلادی، وب‌گاه‌های BBC موردحمله‌ی اختلال سرویس توزیع‌شده (DDOS) واقع شدند. البته هنوز مسئولان فنی BBC هیچ‌گونه تأییدی را مبنی بر وجود مشکلات فنی در وب‌گاه‌های یادشده، اعلام نکرده‌اند.

 

سایر سرویس‌های BBC مانند «iPlayer Radio» و «iPlayer video service» نیز دچار قطعی برق و سرویس‌دهی آن‌ها مختل شد، اما بر اساس برخی گزارش‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی این بنگاه خبری، دچار هیچ‌گونه اختلالی نشدند.

 

هنوز خبری از عاملان این حمله در دسترس نیست. برخی کارشناسان با توجه به حمله‌ی سال گذشته به یکی از شبکه‌های تلویزیونی فرانسه و حملات سایبری به برنامه‌های زنده‌ی شبکه‌ی BBC، معتقدند ممکن است این حمله، کار داعش باشد. در برخی اخبار دیگر، این حمله به روسیه، چین و کره‌ی شمالی نیز نسبت داده‌ شده است. برخی مسئولان این بنگاه خبری مدعی شدند، این حمله را به‌طور عادی دفع کرده‌اند.

 

در سال 2012، مسئولان BBC حمله به سرویس فارسی این بنگاه خبری را، به هکرهای ایرانی نسبت داده بودند. همچنین هکرهای روسی نیز در حمله‌ای، کنترل سرورهای رایانه‌ای BBC را به دست گرفته و اطلاعاتی را برای فروش در کریسمس به سرقت برده بودند.