قطر هم از آل سعود حمایت کرد

 وزارت خارجه قطر علیه اعتراضات معترضان به اعدام آیت‌الله النمر در مقابل سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری ریاض در مشهد موضع گرفت.

اعدام آیت‌الله النمر توسط عربستان سعودی سبب شد تا مقامات کشورهای مختلف اسلامی از قبیل ایران،‌ عراق و همچنین برخی نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی  اعدام رهبر شیعیان عربستانی را محکوم کنند.

اعتراضات تعدادی از معترضان به اعدام آیت‌الله النمر در مقابل سفارت ریاض در تهران و کنسولگری آن در مشهد برگزار شد که در جریان آن برخی به این اماکن حمله کردند؛‌ اقدامی که مقامات از دولت و قوه قضائیه آن را غیرقانونی خواندند.

در واکنش به تحولات اخیر، برخی کشورهای همراه و نزدیک آل سعود در منطقه، با اشاره به اعتراضات در برابر سفارت و کنسولگری، این اقدام را محکوم کردند.

وزارت خارجه قطر در همین ارتباط اعلام کرده که دولت قطر به شدت حمله به سفارت سعودی و کنسولگری آن در ایران را محکوم می‌کند و این حمله را نقض آشکار کنوانسیون وین ۱۹۶۱ درباره روابط کنسولی می‌داند.

در این بیانیه از دولت ایران خواسته شده که امنیت دفاتر و نهادهای دیپلماتیک را فراهم و تدابیر قانونی مناسب علیه افراد مسئول در حمله به سفارت و کنسولگری سعودی را اتخاذ کند.