تحصن کنندگان، تاکید کردند که هرگونه گفت وگوی سیاسی در یمن باید پس از برطرف شدن محاصره مردم و اجازۀ ورود دارو و مواد غذایی و سوخت به این کشور باشد.

تحصن کنندگان همچنین همدستی سازمان ملل با عربستان و سرپوش نهادن بر بمباران یمنی ها توسط آل سعود پیش از برگزاری اجلاس ژنو و هنگام آن را محکوم و تاکید کردند این مساله، پاکدستی سازمان ملل را زیر سؤال می برد.

شرکت کنندگان در این تحصن خاطر نشان کردند که بیش از 9 ماه تجاوز عربستان سعودی و مزدورانش به یمن و بمباران زیرساخت ها و اماکن مسکونی و کارخانه ها و تخریب راه ها و جاده های رابط میان استان ها و بمباران بیمارستان ها، مساجد و مدارس و ساختمان های خدمات رسانی و انبارهای مواد غذایی و کامیون های حمل مواد غذایی و سوخت و نیروگاه های برق و هر آن چه به زندگی شهروندان یمنی مربوط می شود، سبب شکل گیری فاجعه ای انسانی در یمن شده است.

تحصن کنندگان، سکوت و همدستی سازمان ملل و نادیده گرفتن اوضاع انسانی در این کشور را به مثابه مشارکت واقعی این سازمان در جنایت های جنگی و غیرانسانی دانستند که ائتلاف متجاوزان به یمن مرتکب می شوند و این همدستی، مشکلات مردم یمن به ویژه زنان و کودکان و سالمندان را در این جنگ و محاصره ظالمانه، دوچندان می کند.

تحصن کنندگان، جنایت های عربستان در یمن را مغایر با همه قوانین و پیمان ها و معاهده های بین المللی دانستند و ارتکاب این جنایت ها را عامل از بین رفتن صلح و امنیت بین المللی شمردند، به ویژه که در حال حاضر، تعز، ابین و عدن، با حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان، تحت کنترل گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش قرار گرفته اند.

تحصن کنندگان در پایان، دبیرکل سازمان ملل و اعضای دائم شورای امنیت را از نظر اخلاقی، انسانی و قانونی در قبال تجاوزات وحشیانه و محاصره مردم یمن، مسؤل دانستند.