دانشگاه فنی بمب سازی داعش در رقه سوریه

در بخش هایی از این فیلم ویدئویی که گفته می شود هشت ساعته است، نشان داده می شود که اعضای گروه تروریستی داعش ضمن ساخت سلاح های انفجاری معمولی، در حال بدست آوردن توانایی ساخت خودروهای بمب گذاری که بدون راننده قابل هدایت هستند و نیز موشک های حرارت یاب است.

شبکه اسکای نیوز در این گزارش ضمن پخش این فیلم گفت: گروه تروریستی داعش شماری از محققان و متخصصان سلاح برای آموزش نیروهای این گروه جهت انجام عملیات 'تماشایی' در اروپا بکار گرفته است.

به گزارش این شبکه خبری، این گروه تروریستی با اصلاح سیستم موشک های سطح به هوا قدیمی، این قابلیت را به دست آورده است که بتواند هواپیماهای مسافربری و نظامی را هدف قرار دهد.

اسکای نیوز افزود: در این 'دانشگاه جهادی' در شهر رقه، محققان این گروه به دلیل توانایی ساخت باطری های دست ساز برای موشک های سطح به هوا ، کارشناس های غربی را حیرت زده کرده اند.

این شبکه خبری اضافه کرد: ساخت تجهیزات یاد شده توسط این گروه تروریستی بدون داشتن زیرساخت های نظامی به نظر امری غیرممکن می رسد.

اسکای نیوز افزود: این گروه تروریستی در این فیلم که انحصاراً در اختیار این شبکه خبری قرار گرفته، نشان می دهد که توانسته است که هزاران موشک ساخت کشورهای غربی که به دلیل کهنگی کنار گذاشته شده اند، به روزرسانی کند.

این شبکه خبری گفت: کلاهک های حرارت یاب نصب شده بر روی این موشک ها این قابلیت را دارند که با قفل شدن بر روی هواپیماها اعم از نظامی و یا مسافری، تا 99 درصد آنها را مورد هدف قرار دهد.

اسکای نیوز افزود: داعش همچنین درحال توسعه یک خودرو بدون راننده است که با مجهز شدن آن به بمب، می تواند از راه دور هر هدفی را مورد حمله انفجاری قرار دهد.

'چارلز هانتر' یک سرباز پیشین نیروهای مخصوص ارتش انگلیس و مشاور نظامی این کشور در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز عنوان کرد که از دیدن برخی از موارد در این فیلم دچار حیرت شده است.

وی به اسکای نیوز گفت: فکر می کنم این فیلم یکی از مهم ترین موارد اطلاعاتی است که از داعش به دست آمده است.

در این گزارش یک فرد عرب که گفته می شد از داعش جداشده در یک شهر مرزی در ترکیه به خبرنگار اسکای نیوز گفته است که این گروه تروریستی در شهر رقه دارای برنامه آموزش فوق محرمانه است.

وی مدعی شد که این برنامه آموزشی باهدف حملات تروریستی در اروپا به ویژه حمله به امکان عمومی و انبوه مردم برنامه ریزی شده است.