ارتش سوریه با کمک یگانهای دفاع ملی بعد از درگیری‌های شدید با گروه تروریستی النصره، روستای "الدغدغان" در مجاورت روستای "الکبیره" واقع در حومه شمالی شهر لاذقیه و مرزهای ترکیه را به کنترل خود در آورد.

ارتش سوریه همچنین موفق شد حمله داعش به منطقه "البیارات" واقع در حومه شرقی حمص را دفع و شماری از عناصر این گروه را به هلاکت برساند یا زخمی کند.

ارتش سوریه عملیات نظامی خود علیه گروههای تروریستی در حومه لاذقیه را از دو محور ادامه می‌دهد. محور اول کل مناطق اطراف شهر لاذقیه و محور دوم مرزهای مشترک این شهر با ترکیه که محل فعالیت گروه تروریستی النصره و گروههای مسلح ترکمان مرتبط با نظام اردوغان است، می‌باشد.

ارتش سوریه موفق شد تلاش گروه تروریستی داعش برای نفوذ به مناطق نظامی داخل منطقه بیارات غربی در اطراف تدمر واقع در حومه شرقی شهر حمص را دفع و شماری از مهاجمان را کشته یا زخمی کند.

ارتش سوریه بعد از درگیری با تروریستها که چندین ساعت به طول انجامید موفق شد برخی از مناطق البیارات را به کنترل خود در بیاورد، در پی این موفقیت ارتش سوریه، برخی از عناصر داعش به سمت شهر تدمر عقب‌نشینی کردند.

همچنین درگیری‌های شدیدی بین ارتش سوریه و گروه تروریستی داعش در شهرک صنعتی در نزدیکی فرودگاه نظامی شهر دیرالزور در شمال شرق این کشور در گرفت که این درگیری‌ها با حملات گسترده جنگنده‌های روسیه همزمان شد.

یک منبع نظامی تاکید کرد که در پی این درگیری‌ها تا این لحظه 20 تروریست از جمله «ابوهاجر اللیبی» سرکرده گروه تروریستی "الانغامسیه" که چند روز پیش به این شهرک صنعتی حمله کرده بود، کشته شدند.

گروه تروریستی داعش چند روز قبل تلاش کرد که به مواضع ارتش سوریه در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور حمله کند، اما خسارتهای سنگینی متحمل شد و ارتش سوریه نیز حلقه امنیتی اطراف فرودگاه را گسترده‌تر کرد.