بمب مشترک سعودی - آمریکایی بر سر مردم یمن

در بیانیه این سازمان آمده است ، چنین اقدامی نقض خطرناک قوانین جنگی است و استفاده عمدی یا بی محابا از بمب های خوشه ای در مناطق مسکونی در حد جنایت جنگی است.

بیانیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انجام تحقیق بین الملل مستقل در زمینه نقض قوانین جنگی را خواستار شد و افزود، آمریکا یکی از طرفهای منازعه مسلحانه در یمن بوده و نقش مستقیمی در هماهنگی عملیات نظامی علیه آن دارد لذا ملزم به تحقیق درباره نقض قوانین جنگ هایی است که نیروهایش در آن شرکت نموده اند.

"استیو گوش" مدیر برنامه تسلیحات این سازمان نیز گفت، استفاده مکرر ائتلاف از بمب خوشه ای در مرکز شهری پرازدحام نشانه قصد ضربه زدن به غیرنظامیان بوده و جنایت جنگی است، این حملات ددمنشانه نشان می دهد ائتلاف کمتر از هر زمان دیگر نسبت به دور ساختن غیرنظامیان از مصیبت های جنگ، نگران است. 

گوش افزود، آمریکا آخرین بار 20 سال قبل عربستان را به بمب های خوشه ای مجهز ساخت؛ اما اکنون از آن برای قتل غیرنظامیان استفاده می شود؛ لذا آمریکا به عنوان یکی از طرف های منازعه باید از ائتلاف توقف فوری استفاده از این سلاح را بخواهد در غیر این صورت شریک در استفاده از آن است.