رئیس پلیس شهر منچستر انگلیس گفت، یگان‌های گشت مسلح برای پاسخ‌گویی به حوادث تیراندازی‌ در این شهر در حالت آماده باش هستند.

به نوشته گاردین، وقوع 8 حادثه تیراندازی در تنها دو هفته گذشته در منچستر منجر به جراحت دو شهروند و تخریب برخی قسمت‌های منازل مسکونی در این شهر شده است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی به نقل از پلیس منچستر، تعداد 60 افسر مسلح گشت به نیروهای پلیس منچستر اضافه خواهند شد اما این نیروها به صورت پیاده به گشت‌زنی نمی‌پردازند بلکه درون خودروهای گشت پلیس حضور خواهند داشت.

گفته می‌شود، حداقل 6 مورد از این تیراندازی‌ها مربوط به گروه‌های خلاف‌کار در این شهر هستند.

روزنامه عصرهای منچستر طی گزارشی  از 2 هفته گذشته در این شهر، 8 حادثه تیراندازی را در این بازه زمانی بررسی کرد.

در تاریخ 22 دسامبر ساعت 10 شب تیراندازی در خیابان «هیلد» به سوی بنجره‌های یک منزل مسکونی به خرابی درساختمان منجر شد اما کسی آسیب ندید.

تیراندازی دوم روز 26 دسامبر ساعت 9 و سی دقیقه شب در خیابان «لیت هم» به سوی یک منزل مسکونی منجر به آسیب به ساختمان شد و کسی آسیب ندید.

تیراندازی سوم در طول 2 هفته گذشته ساعت 11 و ربع شب 28 دسامبر در منچستر منطقه «شلفورد» صورت گرفت. دو مرد یک مرد 34 ساله را به زور از اکسی بیرون کشیده و به سوی وی تیراندازی کردند. فرد مضروب از ناحیه ران پا آسیب دیده است.

تیراندازی چهارم روز 30 دسامبرساعت 8 شب در خیابان «برود یلد» به وقوع پیوست. یک مرد در اثر این تیراندازی از ناحیه سینه آسیب دید و یک مرد 24 ساله مظنون به این اقدام دستگیر شد.

پنجمین تیراندازی در طول دو هفته گذشته، روز اول سال نوی میلادی ساعت یک و سی دقیقه بامداد در خیابان «لیت هم» روی داد که به سوی یک منزل مسکونی تیراندازی سد؛ گزارشی از آسیب و جراحات ساکنان وجود ندارد.

روز چهارم ژانویه، ششمین تیراندازی ساعت 11 و سی دقیقه شب در منچستر روی داد که پلیس یک مرد 27 ساله را ددر رابطه با این حادثه دستگیر کرد.

در روز پنجم ژانویه، منچستر هفتمین حادثه تیراندازی در طول دو هفته گذشته را تجربه کرد. خیابان «کرادل ویل» محل وقوع این حادثه بود که تنها به آسیب به خانه مسکونی انجامید.

هشتمین حادثه تیراندازی در طول دو هفته گذشته در منچستر هم در روز پنجم ژانویه در خیابان «موس بانک» روی داد که آن هم به تخریب برخی قسمت‌های منزلی مسکونی انجامید.