فرزند قذافی: انقلابیون، " برادرانمان " هستند!

سرویس بین الملل افکار نیوز- الساعدی فرزند معمر قذافی شامگاه چهارشنبه در تماس با "العربیه" در حالی که تاکید می کرد به نمایندگی از پدرس سخن می گوید گفت که مانعی برای تسلیم شهر سرت زادگاه قذافی به شورای ملی انتقالی و جود ندارد. او با توصیف انقلابیون به "برادرانمان"!! تاکید کرد که مشکلی با تحویل قدرت به آن ها وجود ندارد.

گفتنی است از شروع اعتراضات مردمی در لیبی، قذافی و پسرانش همواره انواع توهینها، تهمتها و حتی دشنامهای ناموسی را نثار مردم کرده بودند!

شهر سرت همچنان تحت کنترل هوادران قذافی قرار دارد. از زمان فتح طرابلس پایتخت لیبی به دست انقلابیون، تا کنون کسی از محل حضور قذافی و فرزندانش خبر ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل افکار نیوز به نقل از العربیه، الساعدی افزود: " من به سمت هیچ انسان لیبیایی اسلحه ام نشانه نرفتم. جنگی که هم اینک در جریان است حرام است. از طرفهای درگیر می خواهم سلاح را کنار بگذارند. چنانچه تسلیم شدن من جلوی خونریزی ها را بگیرد من آماده هستم این کار را انجام دهم. اما اکنون ضمانت هایی وجود ندارد. برای این که همه چیز به خوبی و با صلح پیش رود، باید با یکدیگر گفت و گو کنیم. "
او از محل حضور خود سخنی به میان نیاورد و با تاکید بر این که اوضاع به شکل خوبی پیش نمی رود ادامه داد: " باید برای جلوگیری از خونریزی ها به آتش بس دست یافت. "
و خاطرنشان کرد چنانچه آتش بس برپا نشود کشور شاهد جنگ های بزرگی خواهد بود. او مدعی شد که در بحران لیبی از زمان آغاز جنگ دخالت نداشته است.

الساعدی به گفت و گو تلفنی خود با عبد الحکیم بالحاج فرمانده نظامی نیروهای مخالف قذافی در طرابلس اشاره کرد و گفت: " ما از مذاکراتی که با هدف جلوگیری از خونریزی ها می خواستیم انجام شود سخن گفتیم. ما آن ها را به عنوان طرفی قانونی برای مذاکرات به رسمیت می شناسیم. به همین منظور می خواهیم آن ها نیز ما را به عنوان دولتی مشروع در مذاکرات به رسمیت بشناسند. "


سیف الاسلام: پیروزی نزدیک است
از سوی دیگر سیف الاسلام قذافی در گفت و گوی ویژه با تلویزیون " الرای " که از دمشق پخش می شود گفت که به ملت لیبی در خصوص سلامتی خود و پدرش اطمینان می دهد و بر ادامه مقاومت و نزدیک بودن پیروزی تاکید کرد.
سیف الاسلام به انقلابیون نسیت به ورود به شهر سرت هشدار داد و گفت: " ورود به شهر آسان نخواهد بود زیرا در آن بیش از ۲۰ هزار مسلح حضور دارند و جنگی فرسایشی آن ها را گرفتار خواهد کرد تا کشور از موش ها پاک شود. "

شلقم: پسران قذافی در کما هستند
عبد الرحمن شلقم وزیر امور خارجه سابق لیبی که در برنامه " پانوراما " تلویزیون العربیه حاضر شده بود در واکنش به سخنان پسران قذافی گفت: " آن ها در کما به سر می برند. آن ها از واقیت به دور هستند و چون همه چیز را از دست رفته می بینند در پی پناهگاهی امن می گردند. "
او با تاکید بر این که کسانی که قذافی را تایید می کنند شمارشان اندک است این سوال را مطرح کرد: " آیا ساعدی امروز به خون های لیبیایی ها اهمیت می دهد آن هم پس از آن که حمامی از خون به پا کرد؟ " او تاکید کرد که شورای ملی انتقالی تنها نهاد قانونی در لیبی امروز است.
شلقم افزود: " تلاش امروز تثبیت آزادی است. سخنان از تقسیم بندی های قبیله ای صحیح نیست. در انتخابات اقلیت و اکثریت نخواهیم داشت و انتخابات به شکلی دموکراتیک برگزار خواهد شد. اکثریت برآمده از انتخابات دولت آینده را تشکیل خواهد داد. افرادی که در انتخابات پارلمانی رای می آورند نماینده همه لیبی خواهند بود. "

سرنوشت امام موسی صدر
عبد الرحمن شلقم وزیر در ادامه سخنان خود یاد آور شد: " پرونده ناپدید شدن سید موسی صدر را چه خانواده او درخواست کنند و چه نکنند پی گیری خواهیم کرد. این جنایتی است که باید زوایای آن روشن شود. "
سید موسی صدر رهبر شیعیان لبنان نزدیک به سی و سه سال پیش در سفری رسمی که به لیبی داشت، ناپدید شد. قذافی تا کنون مسئولیت ناپدید شدن صدر را بر عهده نگرفته است.

آخرین خبرها از اختفای قذافی
یکی از محافظان خمیس قذافی فرزند رهبر لیبی روز چهارشنبه ۳۱-۸ - ۲۰۱۱ گفته است معمر قذافی تا جمعه هفته گذشته در طرابلس به سر می برد و پس از آن به سوی صحرای جنوب سبها فرار کرد.

به گزارش شبکه خبری " سکای نیوز " به نقل از یکی از محافظان خمیس قذافی، رهبر لیبی ساعت یک ونیم بعد از ظهر جمعه با فرزندش خمیس ودخترش عایشه در یکی از مجتمع های مسکونی طرابلس دیدار کرد و پس از تبادل نظر تصمیم گرفتند شهر طرابلس را به سمت سبها ترک کنند.
براساس این گزارش قذافی وفرزندانش بعد از پایان جلسه با یک کاروان از خودروهای " لند کروز " به سوی شهر سبها که در ۷۷۰ کیلومتری جنوب طرابلس واقع شده است حرکت کردند.
دو شهر سرت وسبها هنوز در کنترل نیروهای هوادار معمرقذافی هستند.

شهر سبها از شهرهای است که قذافی علاقه ویژه ای به آن داشته است به همین دلیل مهمانان خارجی را در خیمه معروف خود در این شهری پذیرایی می کرد.
اغلب مردم سرت و سبها هنوز به قذافی وفادار هستند به همین دلیل انقلابیون به نیروهای هوادارقذافی اولتیماتوم یک هفته ای داده اند تا خود را به نیروهای انقلابی تسلیم کنند.
هنوز کسی از مخفیگاه معمر قذافی خبری در دست ندارد. حکومت معمرقذافی پس از ۴۲ سال با اشغال طرابلس توسط نیروهای انقلابی پایان یافت.

سعدی قذافی یکی از پسران قذافی درحال مذاکره برای تسلیم شدن است
گزارش ها حاکی است سعدی قذافی، پسر معمر قذافی که پیشتر از سوی او برای مذاکرات ِ تشکیل دولت انتقالی معرفی شده بود، درحال مذاکره با شورای انتقالی لیبی برای تسلیم شدن است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، روز چهارشنبه «عبدالحکیم بلحاج» از فرماندهان نیروهای مخالف در لیبی از تماس تلفنی سعدی قذافی خبر داد. برپایه این گزارش وی به او تضمین داده است که با او مثل یک انسان رفتار و حقوق اولیه انسانی اش را مراعات کند.
در صورت قبول این پیشنهاد از سوی پسر قذافی و تسلیم شدنش ممکن است باقیمانده وفاداران به معمر قذافی هم دست از درگیری نظامی بردارند.
مخالفان مسلح در لیبی هنوز در حال پیشروی به مناطق حامیان قذافی هستند و با اعلام ضرب الاجلی تا روز شنبه خواستار تسلیم آنها شده اند. مخالفان میگویند در غیراین صورت این مناطق را زیر آتش توپخانه قرار خواهند داد.