نوجوان ۱۴ ساله قربانی کینه آل خلیفه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های خارجی، شاهدان عینی و فعالان حقوق بشر بحرین روز گذشته اعلام کردند که نیروهای امنیتی بحرین در درگیری با معترضین در روز عید سعید فطر "علی جواد احمد" نوجوان ۱۴ ساله بحرینی را به شهادت رساندند.

بنا بر اعلام انجمن حقوق بشر جوانان بحرین، علی احمد بر اثر استنشاق بیش از حد گاز اشک آور و خشونت نیروهای امنیتی آل خلیفه در جزیره ستره به شهادت رسیده است.

" عیسی حسن " یکی از نزدیکان این نوجوان بحرینی در این باره می گوید: نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضین که تعداد آنها بسیار اندک بود از خشونت بیش از حد استفاده کرد به طوری که به جای شلیک گاز اشک آور در هوا، آنها را مستقیما به مردم شلیک می کرد و در واقع از گاز اشک آور به عنوان سلاح استفاده می کرد.

وحشیگری نیروهای امنیتی آل خلیفه در حالی است که شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه در سخنانی به مناسبت عید سعید فطر مدعی عفو معترضین شده و اعلام کرده بود بازداشت شدگان باید در دادگاه های غیرنظامی محاکمه شوند.


وی همچنین مدعی شده بود که قوانین بحرین از تمام بازداشت شدگان حمایت می کند و نیروهای امنیتی این کشور رفتار خشنی با معترضین نداشته اند.

شهادت این نوجوان بحرینی آن هم یک روز پس از سخنرانی و وعده های دروغین پادشاه این کشور خشم شهروندان بحرین را برانگیخت. صدها معترض روز گذشته پس از شنیدن خبر شهادت علی احمد برای ابراز خشم خود به خیابانها آمدند، اما نیروهای امنیتی بحرین مانع تجمع آنها شدند.

در همین حال ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه در بیانیه ای تمام شهروندان بحرین را به شرکت در تظاهرات گسترده در روزهای پنجشنبه و جمعه تحت عنوان بازگشت به میدان لؤلؤ فراخواند.

از سوی دیگر مسئولان بحرین در واکنش به وحشیگری عوامل خود در سرکوب معترضین، شهادت این نوجوان فلسطینی را تایید کرده اند، اما جزئیات آن را فاش نکرده اند.


وزارت کشور بحرین در تلاش برای عوامفریبی و ارائه چهره ای مردمی و مخالف با خشونت ادعا کرد: تحقیقات درباره کشته شدن این نوجوان ۱۴ ساله ادامه دارد و هر کسی اطلاعاتی در این زمینه ارائه کند از پاداش ۱۰ هزار دیناری برخوردار خواهد شد.

رئیس پلیس استان الوسطی در این رابطه ادعا کرد: افرادی که علی احمد را به بیمارستان منتقل کرده اند، هیچ اطلاعاتی درباره چگونگی پیدا کردن جسد نیمه جان وی ارائه نکردند.

وی مدعی شد: تحقیقات درباره علت وقوع این حادثه و شناسایی قاتل این نوجوان ادامه دارد و به سمع و بصر مردم بحرین خواهد رسید.

از سوی دیگر فعالان سیاسی مخالف بحرین از تصمیم رژیم آل خلیفه برای آغاز موج جدید سرکوبها خبر داده اند.