شبکه 4 انگلیس قرار است یک فیلم مستند در خصوص گروه تروریستی داعش پخش کند. مدتهاست خبری در رسانه ها منتشر شده است مبنی بر اینکه پس از مرگ "جان داعشی،" یک مرد انگلیسی به نام "ابو رمیصا" در فیلم های تبلیغاتی داعش حضور می یابد.

این مستند با نام "داعشی ها در همین نزدیکی هستند" مصاحبه های "ابو رُمیصا" را پیش از پیوستن به گروه تروریستی داعش نشان میدهد. 

 

سخنگوی کانال 4 انگلیس تایید کرد: این برنامه سه شنبه 19 ژانویه سال جاری میلادی (29 دی) از این شبکه پخش خواهد شد. در این فیلم مستند در خصوص اینکه این فرد چه اقداماتی انجام داده و چرا به یک تروریست تبدیل شده است، صحبت خواهد شد.

 

"جیمی رابرتز،" کارگردان این فیلم مستند گفت: "95 درصد اطمینان دارم این فرد همان رمیصاست که در ویدئوهای تبیغاتی داعش حضور دارد و جانشین "جان داعشی" شده است. من با او مصاحبه کرده ام و صدایش را می شناسم." این در حالیست که تاکنون سازمان های امنیتی، شخصیت این فرد را در ویدئو های داعش شناسایی نکرده اند.

 

"رابرتز" ژانویه سال 2014 (دی 92) با رمیصا مصاحبه کرد. وی هشت ماه بعد به ظن دخالت در عملیات تروریستی بازداشت شد. رمیصا به قید ضمانت آزاد شد؛ اما توانست انگلیس را به قصد پیوستن به گروه تروریستی داعش ترک کند.

 

فیلم مستند شبکه 4 انگلیس در خصوص جان داعشیِ جدید+ فیلمفیلم مستند شبکه 4 انگلیس در خصوص جان داعشیِ جدید+ فیلم