بیانیه حزب الله درباره انفجارهای ترکیه و عراق

به نقل از المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اقدامات تروریستی مستمر که شهرهای عربی و اسلامی را هدف قرار داده و در پی آنها دهها نفر از بیگناهان قربانی شده اند، محکوم کرد.

حزب الله لبنان همچنین انفجارهای تروریستی اخیر در استانبول و بغداد را محکوم کرد و ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

در این بیانیه آمده است: تروریسم هیچ حد و مرزی نمی شناسد و به همین سبب ضرورت دارد تا همه کشورها، سازمانها، هیئات و افراد برای مقابله با آن با یکدیگر همکاری کرده و همه امکانات را برای جلوگیری از آن به کار ببندند، زیرا این پدیده همه منطقه و جهان را تهدید می کند و خطر آن فقط گروه خاصی را تهدید نمی کند.

حزب الله افزود: مبارزه با تروریسم نیازمند توجه به منابع حقیقی آن و خشکاندن این منابع است. راه مبارزه با تروریسم، ایجاد بحرانهای حاشیه ای که تلاشها را از بین می برد و به این پدیده اجازه گسترش می دهد، نیست.

حزب الله همچنین تاکید کرد که راه مبارزه با تروریسم محکوم کردن کسی که در سوریه با تروریسم مبارزه می کند نیست، بلکه باید کسی را محکوم کرد که از تروریسم حمایت و منابع آن را تأمین و از لحاظ فکری و سیاسی و مالی و نظامی آن را تغذیه می کند.

امروز سه شنبه یک عامل انتحاری خود را در مرکز منطقه سلطان احمد استانبول منفجر کرد که در پی این انفجار تروریستی 10 نفر کشته و 15 نفر نیز زخمی شدند.

همچنین در انفجارهای تروریستی اخیر عراق دهها شهروند عراقی کشته و یا زخمی شدند.