فاکس نیوز در گزارشی به قلم "کاترین هریج" نوشت: شواهد و مدارکی مستند در دست است که افزایش آزمایش تسلیحات شیمیایی را از سوی تروریست‌های داعش ثابت می‌کند. نیروهای کُرد شمال عراق تابستان گذشته تصاویری را برای فاکس نیوز ارسال کردند که تعدادی از قربانیان حملات شیمیایی داعش را نشان می‌داد.

 

قربانیان حملات داعش در مناطق کُردنشین عراق، دچار سوختگی‌های شدید پوستی و تاول‌های بزرگ چرکی شده بودند. در تسلیحات شیمیایی از گازهای سمی استفاده می‌شود که بدون بو و بی‌رنگ هستند. این گازهای سمی از روی لباس هم قادر به نفوذ بوده و علائم دردناک پوستی آن چند ساعت بعد نمایان می‌شود.

 

"تیموتی گیل اس‌آر،" افسر سابق سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا، در این باره گفت: تروریست‌های داعش هر زمان احساس کنند تحت فشار بیشتری قرار گرفته‌اند به استفاده از تسلیحات شیمیایی رو می‌آورند. آنها از این تسلیحات در اماکنی که جمعیت بیشتری در آن قرار دارد، مانند سینما و مرکز خرید، استفاده می‌کنند.

 

گیل به شکل انفرادی در حال جمع‌آوری مدارک و شواهد کافی برای نشان دادن استفاده داعش از تسلیحات شیمیایی است. او نتیجه تحقیقات خود را در کنفرانس بین المللی تسلیحات کشتار جمعی ارائه خواهد داد. مدارک گیل ثابت می‌کند تروریست‌های داعش از لابراتوارهایی در سوریه، عراق و لیبی برای آزمایش بر روی تسلیحات شیمیایی و فراگیری نحوه استفاده از آن مشغول هستند.

 

بیش از 35 هزار نیروی خارجی از 100 کشور جهان به گروه تروریستی داعش ملحق شده‌اند. در پی افزایش حملات هوایی علیه مواضع داعش، عناصر این گروه تروریستی حملات خود علیه مناطق مسکونی را افزایش داده‌اند.