افزایش شمار تروریست های خارجی داعش

" نیچروان بارزانی،" نخست وزیر اقلیم کردستان عراق شب گذشته در گفتگو با کریستین امان‌پور، مجری شبکه آمریکایی سی ان ان اعلام کرد شمار تروریست های خارجی داعش افزایش یافته است. 

 

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: "طبق اطلاعات بدست آمده سال گذشته 15 هزار تروریست خارجی به صفوف داعش پیوسته بودند؛ اما این عدد امروز به 35 هزار نفر رسیده است. " وی اعلام کرد این مسأله نشان می دهد مبارزه با داعش در عراق و سوریه نیازمند راهبردی همه جانبه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این که نیروهای پیشمرگه تمامی مناطق کردستان را از تسلط داعش خارج کرده اند، گفت: ارتش عراق برای آن که بتواند جنگ آزادسازی موصل را آغاز کند، شش ماه زمان نیاز دارد.

 

وی درباره گروگانهای اسیر داعش نیز گفت: با وجود امکانات محدود ما، تا هم اکنون توانسته ایم دوهزار و چهارصد نفر را از دست داعش آزاد کنیم که نیمی از آنها کودک بودند. وی تأکید کرد عملیات نجات اسرای بازداشتی نزد داعش نیازمند کمک های بین المللی است.
نیچروان بارزانی درباره درخواست های اقلیم کردستان عراق نیز گفت: برای نابودی داعش، کردستان نیازمند کمک های اقتصادی و نظامی بیشتری است.