وبسایت "دیفنس وان" در گزارشی نوشت: تنها فیسبوک و دیگر شرکت های بزرگ فناوری نیستند که نرم افزارهای ارتباطی تولید می کنند. بنا بر اعلام شبکه ضد تروریسم "گروه امنیتی شبح،" عناصر داعش نیز نرم افزاری جدید برای سیستم عامل اندروید تولید کرده اند که بوسیله آن می توانند پیام های محرمانه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و حتی به تبلیغات و استخدام تروریست بپردازند.

 

ماه گذشته، گروه امنیتی شبح دریافت عناصر گروه تروریستی داعش از طریق پیام رسان تلگرام و حساب توییتر، اطلاعیه ای برای حامیان خود ارسال می کنند. عناصر داعش در این اطلاعیه از حامیان خود خواستند به یک وبسایت رجوع و نرم افزار "آژانس اعماق" را دانلود کنند.

 

به گفته یکی از نمایندگان این گروه ضد تروریسم، هدف اصلی راه اندازی این نرم افزار، اشاعه تبلیغات است. با این نرم افزار داعش می تواند فیلم و اخبار جدید را به راحتی با عناصر خود به اشتراک بگذارد. گزارشها حاکی از آن است که آژانس اعماق با گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده و حتی از تیراندازی های اخیر کالیفرنیا نیز حمایت کرده است.

 

گروه امنیتی شبه همچنین اعلام کرد: "اعضای این گروه یک نرم افزار دیگر به نام "الراوی" را کشف کرده اند که مرتبط با گروه تروریستی داعش است. هرچند این نرم افزار در مقایسه با تلگرام بسیار ابتدایی به نظر می رسد. "

 

گزارشها حاکی از آن است که پیام رسان تلگرام همچنان یکی از محبوب ترین نرم افزارهای گروه تروریستی داعش محسوب می شود.