شمار قربانیان انفجار در ترکیه به 5 کشته رسید

بامداد امروز (پنجشنبه)، انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در محوطه بیرونی ساختمان چند طبقه پلیس در شهر «سینار» واقع در استان «دیاربکر» ترکیه، در جنوب شرق این کشور به کشته و زخمی شدن چند نفر منجر شد.

در آمار اولیه اشاره دقیقی به شمار قربانیان این انفجار که از سوی عناصر گروه «پ‌ک‌ک» انجام شد، نشده بود اما خبرگزاری فرانسه، اعلام کرد که در این انفجار 5 نفر کشته و دست‌کم 35 تن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، پس از این انفجار، شماری از اعضای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) به سوی ساختمان مذکور، خمپاره شلیک کردند.

خبرگزاری «دوغان» ترکیه نوشت: به منازل مسکونی نیروهای پلیس که در نزدیکی این مرکز قرار داشت نیز خسارات زیادی وارد آمده و شماری از زنان و کودکان نیز در میان زخمی‌ها هستند.

حزب کارگران کردستان از دهه 1980 میلادی تاکنون برای کسب خودمختاری در منطقۀ کردنشین ترکیه با دولت این کشور مبارزه می‌کند. این درگیری‌ها تاکنون ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشته است.

از جولای امسال (2015)، بعد از بمب‌گذاری مرگبار در شهر «سوروچ» در جنوب شرق ترکیه و آغاز حملات هوایی آنکارا به مواضع «پ‌ک‌ک» در عراق و آنچه مواضع داعش در سوریه عنوان می‌شود، درگیری میان حزب کارگران کردستان و نیروهای امنیتی ترکیه از سر گرفته شد.