درخواست مهم شیخ علی سلمان از شاه بحرین

شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین که در دادگاه تجدید نظر حکمش حضور یافته بود گفت: به مطالبه حقوق ادامه خواهم داد تا رویای داشتن کشوری امن و با ثبات در سایه احترام متقابل بین دولت و ملت محقق شود.

وی همچنین از حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین خواست که طرحی برای تحقق یک قانون اساسی دموکراتیک اصیل ارائه دهد.

وی افزود که این خواسته اش از عشق به مردم و علاقه به دموکراسی، برابری و توزیع عادلانه ثروت نشأت می گیرد.

دبیرکل الوفاق همچنین خواستار گفتگوی ملی جدی در بحرین برای یافتن راه حل بحران و دور نگاه داشتن بحرین از تاثیرات منفی نا آرامی‌های منطقه شد.

شیخ علی سلمان همچنین از جامعه جهانی، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، زید رعد الحسین کمیساریای عالی حقوق بشر و کشورهای دموکراتیک خواست که به بحرین در جهت تحول دموکراسی حقیقی کمک کنند.

رژیم  آل خلیفه اوایل تیرماه امسال، شیخ سلمان را به اتهام تحریک مردم یمن برای تغییر نظام حاکم در این کشور با توسل به زور، به 4 سال زندان محکوم کرد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصری از پاکستان، اردن و سایر کشورها را به خدمت گرفته است.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی‌مدت محکوم کرده است.