الجبیر: امیدواریم مذاکرات سوریه با وجود اختلافمان با ایران آغاز شود

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در گفت‌وگو با بخش عربی شبکه تلویزیونی "بی‌بی‌سی" ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین دولت سوریه و گروههای مخالف در موعد مقرر آن در 10 روز دیگر با وجود تنش بین کشورش و ایران آغاز شود.

وی افزود رویارویی عربستان با ایران بر مذکرات سوریه تأثیر نخواهد گذاشت، زیرا در میز مذاکره فقط نمایندگان طرف‌های سوری حضور خواهند داشت.

عادل الجبیر درعین‌حال با تکرار اتهامات واهی خود علیه ایران و  تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از نقش ویرانگر و سیاست‌های ماجراجویانه آل سعود در منطقه که به ادامه کشتار مسلمانان و ناامنی و بی‌ثباتی در کشورهای اسلامی و عربی منجر شده است، گفت که این کشور [ایران] به‌شیوه‌ای ویرانگر و روشی رفتار می‌کند که باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

وزیر خارجه سعودی گفت: "امیدواریم مذاکرات در 25 ماه جاری میلادی آغاز شود و مذاکرات بین سوری‌ها با یکدیگر خواهد بود و نه ما و نه ایران در میر مذاکره نخواهیم بود".

وی مدعی شد: "ما با وجود اختلاف خود با ایران، به فرایند انتقالی در سوریه و آنچه اکنون فرایند ژنو نامیده می‌شود و مبانی ژنو و مبانی مورد تأکید در مصوبات شورای امنیت متعهد هستیم".