«پرویز مشرف» تبرئه شد

در اسلام‌آباد، دادگاه مبارزه با تروریسم کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان، «پرویز مشرف» حاکم نظامی سابق پاکستان را به دلیل نبودن شواهد کافی در پرونده قتل «نواب محمد اکبر خان بکتی» سروزیر بلوچستان و رهبر قبیله مری تبرئه کرد.

قاضی «جان محمد گوهر» که سرپرستی دادگاه مبارزه با تروریسم را به عهده داشت به دلیل نبودن شواهد مستند پرویز مشرف را در پرونده قتل نواب محمد اکبر خان بکتی بی‌گناه دانست و وی را تبرئه کرد.

این دادگاه همچنین «آفتاب شیرپاو» وزیر کشور سابق و «شعیب نوشیروانی» وزیر سابق ایالتی در امور داخلی ایالت بلوچستان را نیز که در این پرونده متهم بودند، تبرئه کرد.

دادگاه مبارزه با تروریسم، درخواست «جمیل بگتی» فرزند اکبر بگتی برای نبش قبر پدرش و پیگیری پرونده علیه مشرف را نپذیرفت.

به گزارش روزنامه داون، پرونده قتل نواب محمد اکبر خان بکتی از 6 سال پیش علیه پرویز مشرف ادامه داشت که امروز مختومه اعلام شد.

جمیل بکتی در این خصوص گفت: دادگاه مبارزه با تروریسم تاکنون در یک جلسه نیز متهمان را حاضر نکرده و خواهان تجدید نظر رأی دادگاه در این خصوص شد.

وی افزود: تبرئه شدن پرویز مشرف در خصوص قتل پدرش را نمی‌پذیرد و رأی دادگاه را به چالش خواهد کشید.

نواب اکبر بگتی که از رهبران قبیله «مری» در منطقه «کوهلو» ایالت بلوچستان پاکستان بود که از سال 2003 الی 2006 میلادی با همکاری بزرگان این قبیله جنبشی را به منظور تامین حقوق مردم ایالت بلوچستان رهبری می‌کرد

سرانجام در 26 آگوست سال 2006 میلادی بگتی که برای چند ماه در مناطق کوهستانی کوهلو پنهان شده بود در یک عملیات نظامی در حالی که به همراه دوستانش در غاری پنهان شده بود کشته شد.

علاوه بر قتل نواب محمد اکبر خان بکتی پرونده‌هایی چون قتل بی‌نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان در سال 2007 ، حبس خانگی 60 قاضی دادگاه و کشتن عبد‌الرشید قاضی امام جماعت مسجد لعل علیه مشرف در دادگاه‌های مختلف پاکستان در جریان است که پیش‌بینی می‌شود وی در همه آنها تبرئه شود.