افزایش شمار نیروهای آمریکایی در عراق

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه با اشاره به آزادسازی شهر رمادی و بازپس‌گیری آن از گروه تروریستی داعش پس از چند هفته نبرد، از احتمال افزایش شمار نیروهای نظامی این کشور در عراق به بهانه مبارزه با داعش از طریق آموزش نیروهای امنیتی و نظامی عراقی خبر داد.

وی که برای دیدار با همتایان غربی خود به پاریس سفر کرده، گفت این نیروها در قالب گروهی بزرگتر از «مشاوران نظامی» از کشورهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا خواهند بود.

کارتر که پیش از این به کشورهای غربی و متحدان واشنگتن در خلیج فارس توصیه کرده بود سهم نظامی خود در ائتلاف را افزایش دهند، قرار است امروز با وزرای دفاع فرانسه، انگلیس، استرالیا، آلمان، ایتالیا و هلند دیدار و گفت‌وگو کند.

وزیر دفاع آمریکا که در جمع خبرنگاران حاضر در هواپیمای او و در مسیر فرانسه صحبت می‌کرد، گفت: «در ارتباط با مربیان، انتظار دارم که شمار آن‌ها افزایش یابد. ما تمرین‌ها و آموزش‌های مختلفی ارائه می‌کنیم.

کارتر یادآور شد: تصور می‌کنم ما قطعا آماده پذیرش این مسئله هستیم و رئیس‌جمهور هم نشان داده که هر زمان فرصتی برای ایجاد تغییر بر اساس راهبردمان وجود داشته باشد، ما آماده انجام آن هستیم.»