«بنیامین نتانیاهو» بعد از اینکه دریافت «گابی اشکنازی» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اطلاعات محرمانه را برای یک وزیر و همین طور یک خبرنگار افشا کرده‌ است، عصبانی شد.

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، «یهودا وینشتاین» دادستان کل اسرائیل و کارکنان او به عنوان بخشی از تحقیقات درباره پرونده «سند هارپز» که «اشکنازی» در آن به توطئه برای نفوذ بر معرفی جانشین خود متهم شده، به ساعت‌ها مکالمات تلفنی ضبط شده و سایر سخنانی که او در زمان تصدی ریاست ستاد مشترک ارتش گفته، گوش داده‌اند.

«بواز هارپز»، از وابستگان اشکنازی، سندی را جعل کرد تا مانع ژنرال «یواو گالانت» برای جانشینی گابی اشگانزی به عنوان رئیس ستاد مشترک شود. به همین دلیل این پرونده «هارپز» نام گرفته است.

طبق گزارش وینشتاین، اشکنازی جزئیات یک عملیات امنیتی را برای وزیری افشا کرده است که واجد شرایط لازم نبوده است. عملیاتی که او جزئیات آن را افشا کرده بود، به منظور زمینه‌سازی برای ماموریتی در آینده انجام شده بود. گفته شده، او این کار را انجام داده تا وزیر مذکور را به حمایت از نظر خود درباره این مسئله ترغیب کند.

بر اساس این گزارش، اشکنازی جزئیات عملیات سری یکی از آژانس‌های امنیتی اسرائیل را برای «ایهود یعری» تحلیلگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی افشا کرده و همین طور جزئیات یک سلاح مخفی را فاش کرده است که اجازه سخن گفتن درباره آن را نداشته است.

گفته شده، نتانیاهو به شدت به عملکرد «گابی اشکنازی» واکنش نشان داده است زیرا برخی از اطلاعاتی که او افشا کرده، بخشی از عملیات نظامی مخفی بوده که در حال حاضر نیز در حال انجام است. او این اتفاق را «رسوایی همه رسوایی‌ها» خوانده است.