تلاش داعش برای انتقال مقر خود به لیبی
روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس با اعلام این موضوع، به نقل از "اسماعیل شکری" فرمانده اطلاعات نظامی شهر مصراته در شمال غرب لیبی تأکید کرد:  داعش تلاش می کند که شهر سرت را به مقر اصلی خود به جای رقه و موصل تبدیل کند .

شکری گفت: ابوبکر بغدادی سرکرده داعش فردی را به نام ابوعمر از عراق به شهر سرت فرستاده است، تا امور سیطره کامل داعشی ها بر سرت را ساماندهی و تسریع کند. 

شکری افزود: ابوعمرِ که عراقی است وارد لیبی شده و هم اکنون 3 هزار داعشی تحت فرمان او می باشند، یک سوم آنها تونسی هستند و بقیه از کشورهای سوریه ، سودان ، نیجر ، چاد و برخی از کشورهای عرب خلیج فارس هستند .

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.