افزایش شمار قربانیان کولاک در واشینگتن

بارش برف سنگین و وزش تندباد در ایالت‌های شرقی آمریکا به ویژه واشینگتن، زندگی عادی را برای ساکنان این مناطق غیرممکن کرده است. برخی از منابع آگاه تعداد کشته‌شدگان موج سرما در واشینگتن را 25 نفر اعلام می‌کنند و برخی سایت‌های خبری تعداد قربانیان را 30 نفر می‌دانند.

 

با عبور آرام سامانه برف و سرما از آمریکا انتظار می‌رود از برودت هوا در مناطق شرقی این کشور کاسته شود؛ اما واشینگتن به دلیل بارش نزدیک به یک متر برف هنوز در وضعیت هشدار قرار دارد. در نیویورک بیش از 68 سانتی متر برف باریده است که در 147 سال اخیر بی‌سابقه بود.

 

 

بارش شدید برف و وزش بادهای شدید از چند روز پیش از ایالات شرقی آمریکا آغاز و موجب شکل‌گیری کولاکی عظیم شد که در 100 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. اداره هواشناسی آمریکا از نزدیک به 85 میلیون نفری که در مسیر طوفان زمستانی شرق آمریکا قرار دارند خواست تا در منازل خود بمانند. با این حال، تاکنون دست کم 25 نفر در حوادث ناشی از طوفان بارندگی، از جمله حوادث رانندگی، جان خود را از دست داده‌اند. این فاجعه، ده‌ها هزار مسافر را سرگردان کرده و به مسدود شدن راه‌های ارتباطی درون و بیرون شهری منجر شده است.