به گزارش فارس، سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر تاکید کرد: وضعیت روحی زندانیان به حدی رو به وخامت گذاشته است که برخي از پزشکان بازداشت شده دچار افسردگی شده و به خودکشي فکر مي کنند.

به گزارش شبکه خبری العالم، این سازمان در جدیدترین گزارش خود خواستار تعهد رژیم آل خلیفه به رعایت قوانین بین المللی در برخورد با پزشکان بحرینی بویژه در دادگاه ها و زندان ها شده است.

سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر افزود: باید جلسه محاکمه ۴۷ نفر از کارکنان وزارت بهداشت بحرین که ۲۴ پزشک در میان آنها حضور دارند به صورت علنی و با حضور ناظران بین اللمللی برگزار شود.

این سازمان همچنین از درخواست خانواده پزشکان بازداشت شده برای بازجویی مجدد از این افراد در حضور وکلایشان خبر داده است.

سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر از کمیته حقیقت یابی که دولت بحرین تشکیل داده است، در خواست کرد: فورا در باره شرایط این بازداشت شدگان و وضعیت جسمانی آنها تحقیق کند.

بنا براین گزارش قرار بود بازداشت شدگان مذکور به دلیل درمان معترضان بحرینی در تاریخ ۷ سپتامبر در دادگاه نیمه نظامی محاکمه شوند، این در حالیست که محاکمه آنها از یک هفته پیش در دادگاه نظامی شروع شده است.

سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر با تاکید بر اینکه محاکمه این افراد در دادگاه نظامی بر خلاف وعده رژیم آل خلیفه برای تعطیلی دادگاه های نظامی است، خواستار محاکمه پزشکان بحرینی در دادگاه های مدنی شد.

" ریچارد سولوم " معاون مدیر سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر در این گزارش وجود دادگاه های نظامی را سبب ایجاد تردیدهایی جدی درباره چگونگی حمایت از حقوق غیرنظامیان در بحرین دانسته است.

این سازمان از تصمیم خانواده های بازداشت شدگان برای اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خانواده خود و محاکمه آنها در دادگاههای نظامی خبرداد و افزود: خانواده های بازداشت شدگان خواهان آزادی فوری و محاکمه عادلانه آنها در دادگاه های غیرنظامی و با حضور نمایندگان کمیته حقوق بشر هستند.

بر اساس این گزارش، همسر یکی از بازداشت شدگان می گوید، همسرش از افسردگی شدید رنج می برد و به خودکشی فکر می کند.

نقل شده است که بازداشت شدگان در معرض خطر ابتلا به بیماریهای کشنده از جمله بیماری دیابت غیرقابل کنترل هستند.

مقامات بحرين با وجود اعتراضات فراوان سازمانهاي حقوق بشر بين المللي ماه گذشته مجددا تاکید کردند که ۴۷ تن از کارکنان وزارت بهداشت را محاکمه خواهند کرد.