راکیل ایورا در سخنان خود درپی حمله هوایی به 3 مرکز پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز در یمن افزود: تجاوزگری به یمن باعث مشکلات گسترده ای برای مردم آن کشورشده است. این وضعیت نشان می دهد که طرفها مصونیت بیمارستانها و تاسیسات پزشکی را رعایت نکرده و محترم نمی شمارند. ما روزانه شاهد تبعات فاجعه بار این وضعیت بر مردم هستیم که در مناطق شاهد درگیری سرگردان مانده اند.

وی تاکید کرد: هیچ چیزی از این حملات در امان نمانده است؛ حتی بیمارستانها، درحالی که تاسیسات پزشکی تحت حمایت واضح قوانین بین المللی انسانی قرار دارد.

ایورا اظهارات اخیر فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس را که هرگونه نقض عمدی قوانین بین المللی انسانی در یمن از سوی عربستان را رد کرد، اهانت آمیز و بی پروا توصیف کرد.

وی تاکید کرد که سازمان پزشکان بدون مرز از کمیته بین المللی بشر دوستانه خواهد خواست تا تحقیقات مستقلی را درباره حمله به بیمارستان شهاره در یمن به منظور روشن شدن حقیقت انجام دهد.

ائتلاف تحت فرماندهی سعودی از 10 ماه پیش با حمایت آمریکا و غرب، یمن را از زمین و هوا و دریا آماج حملات خود قرار داده است. این حملات تاکنون به قربانی شدن بیش از هشت هزار یمنی از جمله زنان و کودکان منجر شده است.

16 هزار یمنی نیز در این حملات زخمی شده اند.