کاهش ناگهانی وزن امیر قطر، توجه خبرنگاران در اجلاس دوستان لیبی در پاریس را جلب کرد.

به گزارش شبکه العالم، پس از کنفرانس مطبوعاتی " نیکلا سارکوزی " و میهمانانش در پایان اجلاس " دوستان لیبی " در پاریس، کاهش شدید وزن " شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی " امیر قطر، به یکی از سوژه های خبرنگاران حاضر در این اجلاس تبدیل شد.

درحالیکه برخی خبرنگاران از بیماری شدید امیر قطر خبر دادند، برخی خبرها حاکی از آن است که شاید وی برای کاهش وزن خود به لیپوساکشن و یا رژیم غذایی سختی روی آورده است.




گزارش برخی خبرنگاران نکته سنج حاکیست، در جریان کنفرانس مطبوعاتی سارکوزی که دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان، امیرقطر، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و حاکمان جدید لیبی حضور داشتند، معاونان امیر قطر بارها برای وی آب آوردند، که این امر سئوالهای بسیاری را درباره احتمال بیماری وی ایجاد کرد.

در جریان این کنفرانس، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی بر خلاف گذشته رنگ پریده به نظر می رسید، و آثار خستگی نیزبر چهره وی آشکار بود.

منابع نزدیک به کاخ امیر قطر در مصاحبه با نشریه های آمریکایی اعلام داشتند وی به نارسایی کلیوی مبتلا شده و دوره های درمانی را نیز در آمریکا گذرانده است. این منابع اعلام نکردند که آیا امیر قطر پس از این دوره ها درمان شده است یا خیر.