به گزارش فارس به نقل از روزنامه الجزایری الخبر، دهها نگهبان شخصی قذافی و مسئولان برجسته رژیم سابق این کشور توسط ۱۲ خودرو از مرزهای جنوبی لیبی وارد الجزایر شدند.

این روزنامه در شماره امروز خود نوشت که طی ۷۲ ساعت گذشته حدود ۵۰ نگهبان شخصی قذافی و مسئولان برجسته رژیم سابق لیبی با استفاده از ۱۲ دستگاه خودرو به همراه اعضای خانواده خود از ترس عملیات‌های انتقامجویانه از لیبی فرار کرده و از مرزهای جنوبی این کشور وارد الجزایر شدند.

این روزنامه در ادامه افزود: مقامات الجزایری مانع ورود برخی خودروها به دلیل مسلح بودن آنها به انواع تجهیزات نظامی شدند که یکی از آنها متعلق به ' ' حسینی أکونی ' '، دبیرکل جبهه مردمی " جات " بود و او مجبور شد راه مرزهای آبی نیجریه را در پیش گیرد.

این درحالی است که الخبر توضیح می‌دهد که حداقل جسد ۴ نفر از نگهبانان شخصی قذافی در شهر جات در نزدیکی مرزهای الجزایر یافت شدند که با تیراندازی به سمت آنها و در راه فرار به الجزایر کشته شده بودند.

هم اکنون محمد و هانیبال و عایشه فرزندان قذافی و صفیه همسر وی نیز در الجزایر حضور دارند و شورای انتقالی لیبی از دولت این کشور خواستار تحویل آنها به این شورا شده است.