شهرک‌نشینان صهیونیست: در ایران می‌توانیم خانه بخریم

 گروهی از خانواده‌های شهرک‌نشین صهیونیست با برپایی تظاهرات خواستار تملک خانه در منطقه الخلیل شدند. این افراد تعدادی خانه در شهرهای یهودا و سامریه خریداری کردند؛ اما از استقرار آنها در منازل جدید جلوگیری می‌شود.

 

"شلومو لوینگر،" سخنگوی 20 خانواده صهیونیست در اعتراض به این موضوع گفت: یهودیان در همه جای جهان از فرانسه و ترکیه گرفته تا حتی ایران، اجازه خرید ملک را دارند؛ اما در کرانه باختری به دلیل وجود رفتارهای نژادپرستانه ما را از خرید خانه در الخلیل بازمی‌دارند. ما خواستار پایان دادن به این رفتارهای نژادپرستانه و ورود به خانه‌هایمان در یهودا و سامریه هستیم.

 

خانواده‌های صهیونیست امیدوار بودند "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با صدور مجوزی به آنها اجازه اقامت در شهرهای یهودا و سامیره را بدهد؛ اما اینطور نشد و رسیدگی به این موضوع بر عهده سازمان خدمات مدنی رژیم صهیونیستی سپرده شد.

 

سخنگوی خانواده‌های معترض صهیونیست از دیگر یهودیان ساکن فلسطین اشغالی خواست با خرید اموال و املاکی در شهرهای مشترک با فلسطینیان، از حق سکونت خود در این شهرها حفاظت کنند. قرار است این گروه کوچک از شهرک‌نشینان در روزهای آینده نیز به تجمع اعتراض‌آمیز خود در یهودا و سامریه ادامه دهند.