روسیه ادعای ترکیه را قبول ندارد

 بیسکوف افزود: وزارت خارجه روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرده که خبر ورود جنگنده روس به حریم هوایی ترکیه از سوی آنکارا نادرست است.

تارنمای روسیا الیوم به نقل از مدیر رسانه ای وزارت خارجه روسیه نوشت: طرف ترک هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص به سفارت روسیه در آنکارا ارائه نداده و اظهارات مقامات ترکیه در این رابطه با واقعیت همخوانی ندارد.

از سوی دیگر "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه در جریان ابراز تمایل رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای او جهت دیدار با وی قرار گرفته است.

تحلیل گران مسایل سیاسی منطقه معتقدند که هیچگونه ورود غیر مجازی از سوی جنگنده های روسی به خاک ترکیه صورت نگرفته و مقامات آنکارا به دنبال شانتاژ خبری در این زمینه هستند.

روزنامه حریت دیلی نیوز ترکیه به نقل از احمد داوود اوغلو نخست وزیر این کشور اعلام کرد: تجاوز به حریم هوایی ترکیه تجاوز به مرزهای ناتو به شمار می رود.

داود اوغلو در طی سفر خود به عربستان در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان این مطلب، گفت: این نکته مهمی است که ناتو به سکوت خود پایان داد و اعلام کرد که هر گونه نقض حریم هوایی ترکیه نقض مرزهای ناتو محسوب می شود و ما به این امر پاسخ مناسب خواهیم داد.

شایان ذکر است روسیه پس از سرنگون شدن جنگنده سو-24 خود در روز 24 نوامبر توسط یک جنگنده ترکیه ای از اینکه آنکارا بجای تماس گرفتن با مسکو و شرح دادن موضوع با ناتو تماس برقرار کرده، ابراز تاسف و شگفتی کرد.