بان کی مون: اسرائیل نباید به گویندگان حقیقت حمله کند

به نقل از پایگاه القدس العربی، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن انتقاد مجدد از رژیم صهیونیستی از مسئولان تل آویو خواست تا به گویندگان «حقیقت» یورش نبرند.

وی با بیان این که مقامات این رژیم نمی توانند به هر فردی که با نیت خیرخواهانه حقیقیت را تبیین می کند حمله کنند، اعلام کرد که وی حقیقت را گفته است.

دبیر کل سازمان ملل افزود: فلسطینی ها به ویژه جوانان امیدی به پایان وضع موجود و اشغالگری ندارد و اسرائیلی ها از حملات روزانه رنج می برند و نسبت به دست یابی به توافق صلح نا امید هستند.زمان آن فرا رسیده است که اسرائیلی ها و فلسطینی ها و جامعه بین المللی واقعیت را مشاهده کند و اینکه وضع کنونی نمی تواند ادامه داشته باشد.

شایان ذکر است پیش از این، دبیرکل سازمان ملل گفته بود: نگرانی فلسطینی‌ها به دلیل شکست روند سازش و حدود نیم قرن اشغال هر روز در حال افزایش است و همان طور که می‌دانیم این طبیعی است که انسان‌ها نسبت به اشغالی که زمینه مهمی را برای تندروی به وجود می‌آورد، اعتراض کنند و به آن پاسخ دهند.

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات بان کی مون گفت: اظهارات دبیرکل سازمان ملل به تروریسم ترغیب می‌کند و هیچ توجیهی برای تروریسم نیست.وی افزود: خود فلسطینی‌ها برای تحقق راهکار تشکیل دو کشور تلاش نمی‌کنند.