حمله راکتی تروریستها به شهرهای "کفریا" و "الفوعه"

یک منبع محلی گفت که گروههای تروریستی برای انتقامگیری از ارتش سوریه و نیروهای مقاومت که پیشروی‌های چشمگیری در حومه شمالی حلب به دست آورده اند، با 30 موشک و راکت شهرهای محاصره شده شیعه نشین "کفریا" و "الفوعه" در حومه ادلب را هدف قرار دادند که در این حملات شماری از شهروندان سوری زخمی شدند و خسارتهایی نیز به مناطق وقوع حمله وارد شد.

در پی این حملات راکتی و خمپاره ای تروریستها، اهالی دو شهر الفوعه و کفریا خواستار دخالت و اجبار افراد مسلح به پایبندی به آتش بس شدند.

و خبر دیگر اینکه ارتش سوریه با کمک نیروهای همپیمان خود جاده مایر – عندان و جاده اعزاز – حلب را به کنترل خود در آورد و مهمترین خطوط امدادرسانی به تروریستها را قطع کرد.

یک منبع نظامی گفت که ورود ارتش به شهرهای نبل و الزهرا در حومه شمالی حلب و شکست حصر "عفرین" که در مجاورت این دو شهر قرار دارد، زمینه را برای آغاز عملیات با هدف محاصره باندهای گروه تروریستی النصره در ادلب از طریق پاکسازی روستاهای "حارم" و "سلقین" تا مرزهای استان لاذقیه فراهم می‌کند.

ارتش سوریه با کمک هم پیمانان خود به پیشروی در حومه شمالی حلب ادامه داد و مواضع گروههای تروریستی را در این منطقه را هدف قرار داد. یک خودروی مجهز به رگبار سنگین تروریستها از سوی جنگنده های سوری در نزدیکی شهر "بیانون" هدف قرار گرفت و منهدم شد. همزمان یگان توپخانه ای و موشکی ارتش سوریه نیز مراکز تجمع تروریستها در شهرهای "رتیان" و "معرسته الدخان" در نزیکی نبل و الزهرا را گلوله باران کرد.

در پی درگیری های شدید بین ارتش سوریه و عناصر تروریستی النصره در داخل محلات شهر رتیان بیش از 40 تروریست به هلاکت رسیده و 21 نفر هم زخمی شدند.

گروههای تروریستی از مناطق درگیری در حومه شمالی حلب در حال فرار به سمت مرزهای ترکیه هستند.